۱۸ درصد مدارس کشور نیاز به مقام‌سازی دارند

حاجی میرزایی گفت: ۱۸ درصد مدارس کشور نیاز به مقام‌سازی دارند و ۱۲ درصد نیز باید تخریب و بازسازی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محسن حاجی میرزایی» امروز در مراسم افتتاح دبیرستان بازسازی شده آیت‌الله طالقانی(ره) تبریز اظهار داشت: با سند تحول به نتیجه تنوع یادگیری رسیده‌ایم، معماری فضا می‌تواند وحدت‌گرا و آرامش‌پذیر باشد و جریان یادگیری را تسهیل کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فضاهایی که به نام مدرسه هستند، به یقین با بناهای دیگر متفاوتند و کارکرد متنوعی دارند؛ زیرا اگر فضا برای سکونت و آرامش بوده، در مدرسه علاوه بر آن، فضای تحول و یادگیری هم است.  

وی گفت: افرادی که در کار ساخت مدارس هستند، تنها مهندس نیستند؛ زیرا باید از مفاهیم یادگیری هم فهم داشته باشند تا لحظه لحظه زمان و تقویت امر تعلیم و تربیت را به کار ببندد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: ارزیابی از نوسازی مدارس تنها استحکام بنا و طول عمر بناها نیست؛ بلکه ارزیابی واقعی این است که چقدر فضاها در تسهیل جریان یادگیری موثر هستند. 

وی متذکر شد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تلاش می‌کند تا بستر دسترسی عادلانه همه آحاد دانش‌آموزان به نظام متناسب آموزشی را تسهیل کند زیرا توزیع فضای آموزشی به خاطر جابجایی جمعیت توزیع مناسبی نیست به طوریکه  در برخی مدارس با انبوه دانش‌آموز روبه رو هستیم ولی در برخی با کمترین دانش‌آموز برخورد داریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تصمیم در تغییر سیستم‌های گرمایشی مدارس شوق‌انگیز است، افزود: سازمان نوسازی هدف‌گذاری کرده تا بخاری نفتی را برچیند و گام‌های بزرگی برداشته شد و ما از همه افرادی که در این زمینه تلاش کردند، تشکر می‌کنیم.

حاجی میرزایی یادآور شد: ۳۰ درصد از مدارس ما نیاز به توجه دارند، ۱۸ درصد نیاز به مقام‌سازی و ۱۲ درصد تخریب و بازسازی باید شوند و باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هویت آدمی در پرتو شناختی است که از ظرفیت‌ها شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در فرهنگ دینی لازمه ما خداشناسی و خودشناسی است و هر چقدر این شناخت افزایش یابد، موفقیت‌ها شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در فرهنگ غرب نیز اگر جستجو کنید، مهارتی که برای رشد اجتماعی تکیه دارد خودآگاهی است که این درک در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، باید دانست هویت ما متاثر از دین و قومیت و بوم است، از این رو هدف‌گذاری دشمنان، به سمت آسیب رساندن به هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی است.

کد خبر 872755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha