برگزاری دوره آموزشی مدیریت فرهنگی برای فعالان مسجدی کلیبر و خدآفرین

دوره آموزشی توانمندسازی مدیران مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های کلیبر و خدآفرین با رویکرد رویداد ملی فهما برگزار شد.

«عدالت دهقانپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: کارگاه آموزشی آشنایی با رویداد ملی فهما و پرتال بچه های مسجد به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای کلیبر و خدآفرین برگزار شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر با بیان این‌که این کارگاه یک روزه با محوریت تبیین مبانی سواد رسانه‌ای، توانمندسازی مدیران مسؤول کانون های مساجد و همچنین آشنایی با پرتال بچه‌های مسجد برگزار شد، خاطرنشان کرد: این دوره یک روزه با حضور کارشناسان ستاد استانی، رابطان و مدیران مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این دو شهرستان همراه بود.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های کانون‌های مساجد منطقه ارسباران؛ لزوم برگزاری دوره های آموزشی و بهره‌مندی از قابلیت‌های سامانه بچه های مسجد و مشارکت فعالانه مدیران مسؤول کانون های مساجد در طرح ملی فهما بیش از پیش احساس می‌شد که این برگزاری این دوره نقش مهمی در ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان مسجدی منطقه داشت.

دهقاپور با بیان این‌که مشارکت در طرح ملی فهما می تواند در توزیع عادلانه منابع حمابتی، برگزاری کیفی فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی، اوقات فراغت و ... مفید واقع شود، گفت: در این کارگاه آموزشی کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان توضیحاتی درخصوص رویداد ملی فهما و پرتال بچه های مسجد ارائه کردند و پاسخگوی سؤالات شرکت کنندگان بودند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر ادامه داد: پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) طرحی است که براساس ایجاد یک فضای هدایتی، هماهنگ کننده، برنامه محور و برانگیزاننده با استفاده از ظرفیت‌های مجازی و فن آوری‌های نوین به صورت یک شتاب دهنده درصدد احیای کارکرد رونق بخشی و اثربخشی فرهنگی، اجتماعی مساجد طراز در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و همخوان با شرایط فرهنگی کشور است.

گفتنی است، در پایان این کارگاه آموزشی، احکام رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان‌های کلیبر و خدآفرین اعطا شد و از مدیران مسئول این مراکز با اهدای هدایای فرهنگی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 873692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha