انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ و باورهای اعتقادی دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: انقلاب اسلامی به هنر، تفکری فطری بخشید و فصل جدیدی به همراه تغییر ماهیت در هنر ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» عصر امروز در دیدار شرکت کنندگان در چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور در تبریز اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های هنر انقلاب، وجه مردمی بودن آن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که یکی از مظاهر تمدنی انقلاب اسلامی ایران؛ هنر است، خاطرنشان کرد: هنرمندان عکاس با شیوه‌های هنری تلاش کنند تا ماهیت و ارزش‌های انقلاب را در جامعه بازنشر کنند.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ و باورهای اعتقادی مردم ایران داشته است، افزود: انقلاب اسلامی به هنر، تفکری فطری بخشید و فصل جدیدی به همراه تغییر ماهیت در هنر ایجاد کرد. 

امام جمعه تبریز با اشاره به پیشرفت‌های رشته عکاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور تصریح کرد: هنر عکاسی به عنوان یکی از هنر‌های تجسمی بعد از دوران دفاع مقدس در جهان مطرح شد و حتی ایران را به عنوان یک کشور دارای سبک به جهانیان معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: امروزه عکاسی به عنوان زیربنای تمام هنر‌های تجسمی در جهان مطرح است و تمام این هنر‌ها وابسته به عکس هستند. ایران اسلامی امروز در صنعت عکس جهان دارای سبک عکاسی جنگ، دفاع مقدس، تصاویر شهدا و ... است که موفق شده، ژانر جدیدی را به جهانیان معرفی کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس یکی از برهه‌های تاریخی مهم و اثرگذار کشور بود که اقشار مختلف جامعه اعم از هنرمندان را تحت تاثیر قرار داد، به همین خاطر هنرمندان کشور تلاش کردند تا تحت تاثیر این رویداد مهم، فعالیت‌های هنری خود را سمت و سو دهند و هماهنگ کنند.

کد خبر 873882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha