اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد آذربایجان شرقی

محمدپور، اجرای ۲۵۰ نوبت طرح «شنبه‌های کتاب» کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی را نشان از استقبال گرم از این طرح و گامی نو در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز‌ با اشاره به اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان، اظهار داشت: تاکنون ۲۵۰ نوبت از این طرح در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا شده و خوشبختانه با استقبال عموم علاقمندان، نوجوانان و نمازگزاران مواجه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه، رونق‌بخشی به کتابخانه‌های مساجد، احیای نقش این کتابخانه‌ها در ارتقا سرانه مطالعه و تعیین روش صحیح کتابخوانی متناسب با نیازها را از جمله اهداف برگزاری طرح «شنبه‌های کتاب» عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در این طرح جذاب، طی زمان کوتاه، ضمن معرفی اجمالی کتاب، جهت انگیزه بخشی برای مخاطبین، گزیده‌ای از آن توسط امام جماعت، مربیان، مولفان یا یک فرد توانمند و علاقمند به کتاب یا کتابدار مسجدی برای عموم حاضرین قرائت می‌شود.

محمدپور ادامه داد: هم‌اکنون از مجموع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، ۲۵۲ کانون دارای کتابخانه و قرائتخانه هستند که فعالیت فرهنگی و کتابخوانی از جمله طرح «شنبه‌های با کتاب» خود را در سامانه «بچه‌های مسجد» به ثبت می‌رسانند.

کد خبر 874222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha