تجمع بزرگ مردم تبریز همزمان با سالروز حماسه ۹ دی

دهمین سالروز حماسه ۹ دی با حضور اقشار مختلف مردم تبریز در مصلای اعظم امام خمینی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در بزرگداشت حماسه ۹ دی اظهار داشت: فتنه ۸۸ تنها با درایت و رهبری حکیمانه ولایت فقیه و همچنین حضور در صحنه مردم مهار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: حضور مردم با بصیرت در حماسه ۹ دی پرمعنا بود که البته در تبریز یک روز زودتر از سراسر کشور این راهپیمایی انجام گرفت و موجب شد تا این فتنه پیچیده و برنامه‌ریزی شده خنثی شود.

وی با اشاره به این‌که مردم آذربایجان و تبریز پیشگام در نهضت های انقلابی و ضداستکباری بوده اند، افزود: در اغتشاشات اخیر کشور نیز، تبریز جزو اولین شهرها بود که راهپیمایی محکومیت اغتشاش‌گران را قبل از سایر شهرها انجام داد. 

آل‌هاشم رجوع به رهبری و امام مسلمین را بهترین راه مبارزه عنوان کرد و گفت: مردم در ۹ دی ۸۸ به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به میدان‌ها آمدند که این حماسه هرگز فراموش شدنی نیست؛ در حقیقت این روز باید به عنوان پیوند امام و امت گرامی داشته شود.

امام جمعه تبریز با بیان این که ملت بزرگ ایران، نهم دی ماه هوشمندانه در برابر سران فتنه ایستادند و از انقلاب، نظام و ولایت دفاع و حراست کردند، تصریح کرد: باید نهم دی را روز میثاق امت با ولایت نامگذاری کرد و به جهانیان نشان داد که مردم ایران پشتیبان ولایت هستند.

کد خبر 874250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha