بسیاری از چالش‌های هویتی کانون‌های مساجد برطرف شده است

طاهریان گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت فناوری های نوین برای جمع آوری و ساماندهی اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،  «مرتضی طاهریان» در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که رویداد ملی فهما به عنوان زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد ناظر بر هویت و فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است، اظهار داشت: هدفمندی و ساماندهی کانون‌ها تنها یکی از برکات این حرکت ملی است.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به این‌که رویداد ملی فهما گفتمان جدیدی را در کشور به راه انداخته است، خاطرنشان کرد: این مدل هماهنگی و نظارت بر کانون های مساجد کشور سیر تکاملی خود را سپری می کند و سیستم نهایی شده در سال 1400 تکمیل می شود.

طاهریان با اشاره به روند اجرای رویداد فهما در سراسر کشور گفت: ابتدا کانون های فرهنگی هنری شهری و روستایی سراسر کشور در سامانه به عنوان هویتی مجزا و مستقل تحت اشراف ستادهای استانی به ثبت رسیدند، سپس اعضای هر یک از کانون ها و در نهایت فعالیت ها و برنامه های تعریف شده در حال بارگذاری برای کسب امتیاز است.

وی با بیان این‌که به دنبال استفاده از ظرفیت فناوری های نوین برای جمع آوری و ساماندهی اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هستیم، گفت: بسیاری از چالش‌های هویتی کانون‌های مساجد با تصویب اساسنامه ستاد عالی برطرف شد و در راستای طرح تحول گام بر می داریم.

طاهریان با اشاره به این‌که با تدوین چشم‌انداز کانون‌های فرهنگی هنری درصدد اثرگذاری هر چه بیشتر در فضاهای فرهنگی و هنری کشور با رویکرد انقلابی و مسجدی هستیم، گفت: طبق تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه در جریان فهما جشنواره‌ای نیست و نباید جنبه رقابتی این رویداد بر اهداف اصلی آن غلبه کند.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان این‌که در این رویداد کانون‌ها فعالیت‌های خود را در ۳۳ شاخص فرعی و ۸ شاخص اصلی ثبت می‌کنند، گفت: فعالیت ثبت شده تا ساعت ۲۴ روز ۲۱ دی ماه سال جاری برای انتخاب پایتخت فهما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در پایان با تقدیر از تعامل و همراهی نزدیک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در فعالیت ها و برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان گفت: رویکرد تعاملی ادارات ارشاد شهرستانی با کانون های مساجد ستودنی و قابل تقدیر است.

کد خبر 876521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha