سردار سلیمانی در تشکیل هسته‌های مقاومت نقشی ماندگار ایفا کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: شهید سلیمانی به افتخار عملی‌سازی وعده امام خمینی(ره) در تشکیل هسته‌های مقاومت، نقشی ماندگار و تاریخی ایفا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: حمله ترکیبی به مقر تیپ ۴۵ حزب‌الله وابسته به حشدالشعبی در شامگاه جمعه موجب شگفتی و تعجب ناظران و تحلیل‌گران سیاسی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: این اقدام احمقانه آمریکا به گونه ای بود که مرجعیت برای دفاع از عتبات عالیات فتوا صادر کردند و به دنبالش بیش از دو میلیون جوان عراقی اعم از شیعه و سنی و مسیحی به این دعوت لبیک گفتند.  

وی تشدید روحیه ضدآمریکایی و ضداستکباری مردم عراق را عامل انسجام داخلی و محبوبیت حشدالشعبی دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز مردم ایران را مصیبت‌زده کرده است، شهادت سردار پرافتخار سپاه اسلام، سپهبد سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است.  

امام جمعه تبریز با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی، تصریح کرد: ملت ایران یاد و نام شهید عالی مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او را به ویژه مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی را بزرگ خواهد داشت.

وی افزود: در ایام عزاداری امام حسین(ع) دشمنان با حفر کانال در زیرزمین حسینه ثارالله کرمان قصد داشتند تا به هنگام حضور سردار سلیمانی آن مکان را منفجر کنند ولی سربازان گمنام امام زمان آن را کشف کردند.

آل هاشم ادامه داد: همزمانی شهادت سردار سلیمانی در ایام ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) نشان از مقبولیت مجاهدت این سردار فداکار اسلام است, ایشان خدمتی شگرف در دفاع از حرم حضرت زینب(س) انجام دادند. 

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان این‌که امروز نیروی قدس سپاه در جبهه مقاومت فصل جدیدی را آغاز می‌کند و این شادی لحظه‌ای آمریکا و صهیونیست‌ها دیر نخواهد پایید که به عزا تبدیل شود، گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها بدانند که این خون‌ها به هدر نخواهد رفت ولی عزم ما برای گرفتن انتقام بیشتر می شود و به زودی انتقام خون شهدا را خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر این‌که جنبه واقعی شهادت سردار باید برجسته شود، خاطرنشان کرد: جنبه حقوقی نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق باید مورد تاکید قرار گیرد؛ زیرا شهید سلیمانی به افتخار عملی‌سازی وعده امام خمینی(ره) در تشکیل هسته‌های مقاومت نقشی ماندگار و تاریخی ایفا کرد.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش هایی از منویات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان فرمودند؛ آمریکا ادعا کرده  که حمله سفارت‌خانه آمریکا در عراق توسط ایران است که باید گفت به قول رهبر معظم انقلاب اولا که غلط می‌کنید چنین حرفی می‌زنید زیرا هر جا لازم باشد برخورد کنیم، با جدیت هم برخورد می‌کنیم و این مردم عراق است که الان در برابر آمریکا قرار گرفته است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به برگزاری رزمایش سه جانبه ایران و روسیه و چین اشاره کرد و گفت: برگزاری رزمایش در اوج فشار حداکثری و سیاست منزوی‌سازی ایران باز هم دست برتر ایران در برابر هم‌پیمان منطقه‌ای را نشان داد.  

وی ادامه داد: تداوم شکست زنجیره‌ای آمریکا و عربستان دو اجلاس دوحه و مالزی آغاز صورت‌بندی جدید قدرت و شکل‌گیری بلوک نوین سیاسی در آسیا و جهان اسلام است. در کمتر از ۱۰ روز رزمایش سه‌گانه ایران روسیه و چین اولین رزمایش دشمنان آمریکاست که البته اولین رزمایش ایران در قبل و بعد انقلاب است که به مانور مرکب نظامی صورت یافت. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان داد: این رزمایش در مساحت ۱۷ هزار کیلومتر مربع انجام گرفت به طوریکه آمریکا الان از تجمع سه کشور چین با ثروت سرشار و هنگفت، روسیه با توانمندی کم‌نظیر نظامی و ایران با عمق کم‌نظیر راهبردی نگران است و سعی بر جلوگیری دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بیان کرد: این رزمایش قدرت بازدارندگی و پاسخگویی را روشن ساخت  همچنین در دفع تکفیری‌ها موجب شد تا اعتماد این کشورها به صداقت و قدرت ایران جلب شود.

کد خبر 875904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha