سردار سلیمانی محبوب مردم کشورهای اسلامی بود

آل‌هاشم گفت: امروز مردم کشورهایی مانند هند، پاکستان، سوریه و لبنان به سوگواری پرداختند که اثرگذاری خدمات ارزشمند این مرد الهی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی، تمام مسلمانان جهان را داغدار کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که سردار سلیمانی محبوب مردم کشورهای اسلامی بود، خاطرنشان کرد: در کشورهایی مانند هند، پاکستان، سوریه و لبنان نیز مردم به سوگواری پرداختند که اثرگذاری خدمات ارزشمند این مرد الهی را نشان می دهد. 

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی در ایام ولادت حضرت زینب(س) و در آستانه ایام سوگواری حضرت فاطمه(س)، نشانگر مقبولیت رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار پرافتخار اسلام است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته پرستار اظهار داشت: حضرت زینب(س)، پرستار واقعی کربلا بود و بدون حضور ایشان، ماندگاری و جاودانگی حادثه کربلا و عاشورای حسینی امکان نداشت.

وی با بیان این‌که پرستاری به طور قطع از اعمال ارزشمند جوامع انسانی است که در مکتب اسلامی جایگاه والایی دارد، ادامه داد: حرفه پرستاری، شغلی از نوع فضائل و مستحبات اختیاری بوده و افراد با ذوق و علاقه و به صورت اختیاری این شغل را انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام همواره مردم را به پرستاری از بیماران تشویق می‌کرد، تصریح کرد: برخورد محبت آمیز پرستاران با بیماران، پاداش بالایی خواهد داشت؛ در حقیقت کار پرستار و پزشک مکمل یکدیگر است.

کد خبر 876403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha