برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی فهما در ۱۹ شهرستان آذربایجان‌شرقی

هادی‌نیا گفت: تاکنون در ۱۹ شهرستان استان کارگاه‌های آموزشی و توجیهی فهما اجرایی شده است، اما اغلب روستاهای استان به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم در ثبت کانون، اعضا و فعالیت‌ها با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد هادی‌نیا» در دیدار معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ارایه گزارشی از روند فعالیت ستاد فهما آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: شناسایی و ساماندهی فعالیت کانون های مساجد تنها بخشی از برکات رویداد ملی فهما است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که پرتال بچه‌های مسجد شناسنامه و هویت کانون های مساجد محسوب می شود، افزود: با راه‌اندازی این سامانه عدالت در پرداخت حمایت‌های مالی برقرار شده و هر کانون بر اساس میزان فعالیتی که دارد؛ مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با تأکید بر به‌روزرسانی در شناخت مخاطبان مسجدی گفت: تاکنون در 19 شهرستان استان کارگاه‌های آموزشی و توجیهی فهما اجرایی شده است، اما اغلب روستاهای استان به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم در ثبت کانون، اعضا و فعالیت‌ها با مشکل مواجه هستند.

هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تعامل و همراهی نزدیک ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای مختلف استان با کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: با تدبیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛ یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد سالانه ادارات شهرستانی تعامل با کانون های مساجد است.

وی با تأکید بر این‌که یکی از خروجی های رویداد ملی فهما و سامانه بچه های مسجد؛ ایجاد رقابت میان کانون ها و یا حمایت های مالی از کانون های فعال است، گفت: این سامانه به عنوان بانک اطلاعاتی جامع از سراسر کشور؛ نقشه راهی برای توسعه و تعالی مساجد کشور خواهد بود.

کد خبر 876599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha