جنبه رقابتی رویداد فهما نباید بر اهداف اصلی آن غلبه کند

محمدپور با تأکید بر این‌که در رویداد ملی فهما نباید انتظارات کانون های فرهنگی هنری مساجد را بالا برد، گفت: جنبه رقابتی این رویداد نباید بر ماهیت و اهداف اصلی آن غلبه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» در دیدار معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: کانون های مساجد بستر مناسب و متفاوتی در حوزه فرهنگ و هنر کشور گشوده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که کانون های مساجد توانسته‌اند فلسفه وجودی انقلاب اسلامی را تحقق و مساجد را از هجوریت خارج کنند، گفت: کارکرد حقیقی مساجد با فعالیت کانون های فرهنگی هنری عینیت پیدا کرد و امروز دوران گذر و عطفی را سپری می کنند.

وی با تأکید بر این‌که کیفیت در فعالیت ها و برنامه کانون های مساجد نباید فدای تکثر این مراکز شود، افزود: رویداد ملی فهما اقدامی ارزشمند و مبارک است که با نگرش جدید به دنبال ساماندهی و شناسایی دقیق هویتی و فعالیت های کانون های مساجد می باشد.

محمدپور با اشاره به تجربه گذشته تبریز از رویداد بین المللی «تبریز 2018» یادآور شد: متأسفانه نه تنها در جریان این رویداد اعتبارات مصوب اولیه از سوی دولت تأمین نشد، بلکه توقعات و انتظارات مردم نیز بالا برده شد، ضمن این‌که مدعیان این رویداد روز به روز بالا می‌رفت، اما همکاران حقیقی کمی مشاهده می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: در رویداد ملی فهما نیز نباید انتظارات کانون های فرهنگی هنری مساجد را بالا برد، به عبارتی جنبه رقابتی این رویداد نباید بر ماهیت و اهداف اصلی آن غلبه کند، البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از هر تحرکی که در راستای غرهنگ و هنر انقلابی و ارزشی جریان‌سازی کند؛ حمایت دارد.

وی با تأکید بر این‌که در تبیین این رویداد مهم ملی باید مراقبت‌هایی صورت گیرد، گفت: با دقیقا با اعلام مصادیق مشخص شود که به دنبال چه چیزی هستیم و قرار است چه اتفاقی بیفتد، افزون بر این نباید انتظارات بالا برده شود.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: تلاش تمامی همکاران این ستاد در طول سال به ویژه در شهرستان‌ها و روستاهای دورافتاده قابل تقدیر است.

کد خبر 876558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha