۹۵ درصد جمعیت کشور باسواد هستند

پورمحمدی گفت: نرخ باسوادی قبل از انقلاب اسلامی، ۵۰ درصد بود که با تلاش و جدیت به ۹۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: در سایه تلاش‌های صورت گرفته، شاخص بی‌سوادی در استان تا 5 درصد کاهش یافته و برای ریشه‌کردن کردن آن یک اهتمام جدی نیاز است.

استاندار آذربایجان‌ شرقی بازماندگی از تحصیل را یکی از معضلات اجتماعی نام برد و با تأکید بر اینکه نباید حتی یک نفر بازمانده از تحصیل در استان داشته باشیم،افزود: باید مشکلات موجود در این بخش را شناسایی کرده و برای آن چاره‌اندیشی کنیم وگرنه با مدیریت و اقدامات کلیشه‌ای نمی توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

پورمحمدی، افزایش نرخ باسوادی در کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: نرخ باسوادی قبل از انقلاب اسلامی، 50 درصد بود که با تلاش و جدیت به 95 درصد رسیده است و اگر کمی همت کنیم 5 درصد باقی‌مانده نیز قابل حل است.

وی با اشاره به آغاز طرح رتبه‌بندی معلمان در استان، خاطرنشان کرد: معلمان و فرهنگیان عزیز به‌رغم تاثیر بسیار بالایی که در جامعه دارند از حقوق و امکانات رفاهی اندکی در مقایسه با سایر کارمندان دولت برخورد هستند که امیدواریم تصمیمات عملیاتی مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار اجرای دقیق و اصولی طرح رتبه‌بندی معلمان در استان شد و گفت: این طرح نباید همچون طرح‌های همسان‌سازی اجرا شود، بلکه باید متناسب با سابقه، تحصیلات و سایر شاخص‌ها از سوی اداره کل آموزش و پرورش صورت گیرد.

کد خبر 878535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha