«حاج علی اکبری» سخنران سی و هشتمین یادواره شهدای فداییان اسلام    در قائمشهر

طاهری گفت: رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور سخنران سی و هشتمین یادواره شهدای فداییان اسلام در قائمشهر با محوریت بزرگداشت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شهید این بزرگوار است.

«سید حسن طاهری»، امروز (چهارشنبه 25 دی) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: سی و هشتمین یادواره شهدای فداییان اسلام با محوریت بزرگداشت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شهید این بزرگوار در شهرستان قائمشهر با سخنرانی حجت الاسلام «محمد جواد حاج علی اکبری»، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و مداحی سید ایمان حسینی در این شهرستان برگزار می شود.

 

مسئول فداییان اسلام مازندران اظهار کرد: این مراسم (چهارشنبه 2 بهمن) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهرستان قائمشهر، همچون سال های گذشته در خیابان آیت الله صالحی مازندرانی (تهران) با حضور اقشار مختلف مردم اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به گذشت 64 سال از شهادت سید مجتبی نواب صفوی و یارانش، بیان کرد: این مراسم در تاریخ فرهنگ برپایی یادواره در کشور، رتبه اول را دارد.

 

طاهری با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا کمتر از مجاهدت این مردان خدایی نیست، ابراز کرد: 38روز جلوتر با محوریت شهید نواب، این مراسم کلید خورد.

 

به گزارش شبستان، شهید سید مجتبی نواب صفوی از روحانیان مبارز و رهبر جمعیت فداییان اسلام و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رژیم شاهنشاهی و استکبار بود.

 

این عالم وارسته پس از عمری مجاهدت و فداکاری، سرانجام پس از ترور ناموفق علا در نخستین روز ماه آذر سال 1334 بازداشت و در روز 27 دی ماه همان سال، اعدام و جرعه نوش شربت شیرین شهادت شد. 

 

نواب صفوی، یاران باوفایی نظیر شهیدان خلیل طهماسبی، محمد واحدی، مظفر علی ذوالقدر، سید عبدالحسین واحدی و سید حسین امامی داشت که تمام آنها، ایثارگری های بسیاری را انجام دادند و به وصال یار شتافتند.

کد خبر 881397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha