ادبیات سردار سلیمانی برگرفته از مکتب عاشورا بود

سردار نوعی اقدم گفت: ادبیات حاج قاسم در مقاومت، همان ادبیات نهضت عاشورا بود که در همین مسیر نیز به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «رحیم نوعی اقدم» امروز در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم تبریز و مراسم بزرگداشت، شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: طبق قوانین بین المللی، ترور مقامات یک کشور بدترین اقدام نزد کشورهاست اما آمریکا به هیچ یک از حقوق بین الملل و حقوق بشر پایبند نیست.

همرزم شهید سلیمانی با بیان این‌که رژیم تروریستی آمریکا از روی عجز سردار سلیمانی را ترور کرد، خاطرنشان کرد: عزت و ذلت انسان دست خداوند است. سردار سلیمانی عزیز اعتقادش، مرامش و اخلاصش شد و قدرتش را از خدا و اهل بیت(ع) گرفت.

وی با اشاره به اینکه ادبیات قاسم سلیمانی 5 محور داشت که می‌تواند نسل آینده را تربیت کند، تصریح کرد: اول اینکه حاج قاسم «با خدا بود»؛ دوم اینکه «اهل بیتی و روضه‌ای بود» که اشک و عشق داشت؛ سوم اینکه «با تمام ادعایش، خود را سرباز رهبر می‌دانست»؛ چهارم اینکه «در هر کاری، نگاهش عاشورایی و امام حسینی بود و ترس از هیچ چیزی نداشت» و «اخلاق خوب و فرماندهی اخلاقی و عاطفی» هم پنجمین رمز توفیق قاسم سلیمانی بود.

نوعی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات آمریکا و همدستان غربی‌ش علیه حزب الله لبنان افزود: پیروزی در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، 7 روزه و 3 روزه با حزب الله بود و جبهه مقاومت توانست با تحقیر دشمن، بینی اسرائیل را به خاک بمالد و دشمن را مجبور به عقب نشینی کند.

وی با بیان این‌که 75 درصد سوریه و 45 درصد عراق زیر چکمه داعش بود که با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، بینی آن تروریست های وابسته به غرب نیز به خاک مالیده شد، اظهار داشت: ادبیات حاج قاسم در مقاومت، همان ادبیات نهضت عاشورا بود که در همین مسیر نیز به شهادت رسید.

کد خبر 882357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha