هدف سران فتنه براندازی نظام و حکوت اسلامی بود

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر تدابیر و فرمایشات پیامبرگونه‌ی رهبر معظم انقلاب درجریان فتنه گفت: هدف سران فتنه براندازی نظام و حکوت اسلامی بود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان ازمشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شب گذشته(9دی) در مراسم گرامی‌داشت نهم دی ماه، این روز را روز بصیرت، مقاومت، حضور مردم در صحنه و وفاداری نسبت به دین و ارزش‌های الهی به ولایت و ولی فقیه زمان عنوان کرد و گفت: 9 دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی نقطه‌ی عطفی است که تجلی ذات اقدس حق به صورت معجزه آسایی در صحنه برای فرونشاندن غبارها و روشن کردن حقیقت و انحراف آشکار شد.


وی تدابیر، روشنگری‌ها و رهبری‌های پیامبرگونه‌ی مقام معظم رهبری را باعث شکسته شدن توطئه‌های دشمن در جریان فتنه‌ی سال گذشته عنوان کرد و تاکید نمود: نویسندگان، شاعران و خطبای کشور باید ابعاد این قضیه را برای مردم بیشتر شرح دهند تا از این فتنه‌ی دشمن در 30 سال پس از انقلاب بیشتر مطلع شوند.


وی آفت‌ها و خطرات زندگی انسان را دو بخش آفات طبیعی و بلاهای نفسانی ذکر کرد و گفت: در طول تاریخ حیات بشر، انسان به دنبال راه حلی برای آفات و بلایای طبیعی بوده است در صورتی که شرور نفسانی و آفات نفسانی مهلک‌تر و خانمان سوزتر از بلاهای طبیعی است و باید برای نجات از شر این آفت و بلا تنها به خدا پناه برد و از دستورات او عمل کرد.
 

رئیسی افزود: این بلا دامن‌گیر بسیاری از افراد از ابتدای اسلام تاکنون شده است، به گونه‌ای که حضرت علی(ع) در رابطه با خوارج می‌فرمایند: چشم فتنه را درآوردم و در زمان حیات امام نیز مشاهده می‌شود کسانی که قبل از انقلاب با ایشان همراه بودند، بعد از پیروزی جمهوری اسلامی، خط خود را از ولایت و دین جدا کردند.


وی با تذکر تداوم دشمنی دشمن در ایران، خواستار شناخت راهکارهای مواجه با دشمنان و برنامه‌ریزی طولانی مدت در این زمینه شد.


وی در ادامه به آفت‌های فتنه اخیر اشاره کرد و اظهارداشت: فرمایشات رهبری در جریان فتنه برگرفته از نکات مهم نهج‌البلاغه بود که اولین ویژگی آن، شناخت حق از ملاک حق است نه اشخاص که در این دوران، حتی بسیاری از افراد با شناخت حق، گرایش به حق دنیاطلبی و منافع مادی، آفت این جریان آن‌ها را دچار چرخش کرد و حق را نادیده گرفتند.


رئیسی میزان تشخیص حق از باطل را فکر، اخلاق و عمل اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: میزان، اهل بیت(ع) هستند و کسی که با ولایت فقیه زاویه پیدا کرد، عاقبت سوئی ندارد و به راه باطل پیش می‌رود.


وی افزود: ویژگی بعدی در شناخت آفت‌های فتنه، مخلوط کردن قبول نداشتن منتخب با انتخاب است که در این مسیر به جای راه‌حل قانونی به مسیر دشمن منحرف شده به گونه‌ای که موضوع تقلب رمزی برای کشاندن مردم بی‌اطلاع و کم‌اطلاع از جریان فتنه توسط سران فتنه بود.


معاون اول قوه قضائیه که در جمع هزاران نفری زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در روز نهم دی‌ماه سخن می‌گفت، هدف دشمن در این فتنه را براندازی نظام و حکوت اسلامی عنوان کرد و اظهارداشت: در روزهای پس از انتخابات، دشمن اعتماد مردم به نظام و ولایت فقیه را نشانه گرفته بود.
 

رئیسی، بزرگ‌ترین اشتباه سران فتنه را درست کردن جای پا برای دشمن در ایران ذکر کرد و گفت: این امر از نظر ملت ایران، رهبری، نخبگان و دستگاه قضایی گناهی نابخشودنی است و آن رامحکوم می‌کنیم.
 

به گفته‌ی این مسئول قضایی، بر اساس تدابیر دستگاه قضا، سران فتنه ابتدا در افکار عموم مردم محکوم شدند و مورد نفرت قرار گرفتند همان گونه که از آمریکا و اسرائیل نفرت در دل مردم ایران وجود دارد.


وی ادامه داد: امکان تکرار چنین رویدادهایی در ادامه وجود دارد که باید بصیرت، آمادگی برای شناخت، حضور و ایستادگی، هوشیاری، بیداری و تشخیص حق از باطل و عدم غفلت، بیشتر مورد توجه قرار گیرد به ویژه خواص و نخبگان که برخی از آن‌ها در امتحان الهی سال گذشته تجدید شدند.
 

رئیسی از دولت خواست، کسانی که در متن مساله هدفمندی یارانه‌ها قرار دارند، از حاشیه‌سازی بپرهیزند چون برای کشور و وحدت ملی این امر خطرآفرین است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این مراسم امت حزب‌الله با سردادن شعارهایی در حمایت قاطع از مقام معظم رهبری و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی، این روز تاریخی و بزرگ را گرامی داشتند.


در این مراسم ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و مرثیه‌سرایی پرداختند.


گفتنی است،مراسم گرامی‌داشت نهم دی ماه همزمان با سراسر کشور در جوار مضجع شریف و نورانی حضرت رضا(ع) با حضور آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد، سید احمد علوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران، مسئولین، خدام بارگاه منور رضوی و عموم زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 8832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha