رویکرد همه برنامه‌های ارشاد ترویج فرهنگ دینی است/ ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در شهر اصفهان گفت: رویکرد همه برنامه‌های ارشاد ترویج فرهنگ دینی است.

حجت‌الاسلام «محمدرضا انصاری» با اشاره به برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی (ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان اظهار داشت: ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم ادعا کنیم که با توان دنیوی خود می‌توانیم به کنه وجود اهل‌بیت، به‌ویژه امیرالمؤمنین امام علی (ع) پی ببریم و ایشان را به طور کامل درک کنیم؛ به همین دلیل، در همه زمینه‌ها و به‌ویژه با توجه به مقتضیات هر زمان، باید شخصیت این بزرگواران مورد بازخوانی قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری کنگره‌هایی مثل کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) را ضروری دانست و افزود: امیرالمؤمنین امام علی(ع) و دیگر اهل‌بیت‌(ع) اگرچه چهارده قرن پیش می‌زیسته‌اند اما با توجه به اینکه این بزرگواران انسان‌های کاملی بودند، برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

وی از روند برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) ابراز رضایت و کرد و ادامه داد: خوشبختانه من توفیق داشتم که از ابتدای تصمیم‌گیری برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع)، در جریان امور آن بودم. خوشبختانه کنگره هم روند خوبی داشت و هم خوب برگزار شد و در پایان مقالات بسیار خوب و آثار ارزنده‌ای بر جا ماند و این موضوع نشان می‌دهد که ما هرچقدر برای اهل‌بیت (ع) کار کنیم، کم کار کرده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره نمایشگاه آثار هنری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی(ع)خاطرنشان کرد: هنر، یک ظرف بسیار ارزشمندی است که هر محتوایی را در این ظرف بریزیم، اثرگذاری آن برای مخاطب دوچندان خواهد شد. وقتی ما می‌خواهیم برای اهل‌بیت (ع) مطمئنا یکی از اثرگذارترین و بهترین راه‌ها، هنر است؛ خوشبختانه طی ۱۴ قرن  که از ظهور اسلام می‌گذرد، هنرمندان بسیاری در دوره‌های مختلف، هنر خود را در راه گسترش معارف دینی به کار گرفته‌اند و تا امروز هم ادامه داشته است. گاه یک شعر، فیلم، رمان، اثر نگارگری وغیره تاثیر شگرفی در گسترش معارف اهل‌بیت(ع) دارد؛ یکی از بخش‌های کنگره هم آثار هنری است و که درخشش بسیار خوبی هم داشتند.

 

وی درباره برنامه‌های آتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما همواره در همه برنامه‌هایی که برگزار می‌کنیم، یکی از مهم‌ترین رویکردهایمان ترویج فرهنگ دینی و فرهنگ اهل‌بیت (ع) است ولی اینکه برنامه‌های هنری خاصی برای این موضوعات داشته باشیم، هم در گذشته برنامه‌های خوبی مثل جشنواره رضوی برگزار شده است و هم برنامه‌های مختلف دیگری نیز برگزار خواهد شد./

کد خبر 884347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha