امیدواریم با حمایت قوه قضائیه توسعه گردشگری را رقم بزنیم

طالبی با اشاره به ظرفیت گردشگری در استان یزد گفت: امیدواریم با حمایت قوه قضائیه در زمینه توسعه گردشگری قدم‌های رو به جلو برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» دقایقی پیش در نشست شورای اداری استان یزد با حضور سید ابراهیم رئیس، رئیس قوه قضائیه  گفت: امروز استان یزد دارای ظرفیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی و انسانی است که دمیدن یک روح تازه در ان می تواند این ظرفیت ها را بالفعل کند.

استاندار یزد ادامه داد: اصلی مشکل امروز ما در استان در زمینه آب است زیرا 50 درصد از آب مورد نیاز استان از طریق خارج از استان تامین می شود و برای مابقی آن نیز دچار محدودیت هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش صنایع در استان، ما به عنوان سومین استان مهاجر پذیر در کشور هستیم که این مهاجرت ها همراه با تبعات اقتصادی فراوانی بوده است و در کنار آن نیز شاهد آسیب های اجتماعی و فرهنگی هستیم که نمود آن را نیز در پرونده های قضایی می بینیم.

طالبی گفت: مهاجرت اتباع بیگانه معضل بزرگ‌تری است که تبعات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری به دنبال داشته است و در این زمینه با برخی محدودیت‌ها و خلاءهای قانونی مواجه هستیم به ویژه در زمینه قاچاق اتباع خارجی که برای مقابله با این پدیده با خلاهای قانونی مواجه هستیم.

وی افزود: در زمینه قانونی ما شاهد عدم بازدارندگی قوانین در زمینه به کارگیری اتباع هستیم زیرا نه تنها از حضور آنها کاسته نشده بلکه شاهد افزایش روز افزون آن نیز بوده ایم.

استاندار یزد همچنین با اشاره به اشتغال در استان گفت: در زمینه اشتغال، آمار بیکاری را طی چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم که بخشی از آن ناشی از مهاجرت است و بخشی از آن ناشی از تغییر درخواست افراد جویای کار است به نحوی که در زمینه بیکاری زنان تقریباً بالاترین نرخ بیکاری در کشور را داریم و نرخ بیکاری استان یزد در پاییز امسال به پنجمین استان کشور رسید و این برای کسانی که یزد را می‌شناسند، غیرقابل باور است.

وی عنوان کرد: اعتبار تاریخی یزد، نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده، موقعیت استراتژیک یزد در مرکز کشور و زیرساخت‌های مناسبی که در حوزه توسعه دارد و مهمتر از همه اراده مشترک و خواست جمعی همراه با تعامل بی نظیری که در یزد وجود دارد و زیربنای حرکت استان به سمت جلو است، کمک می‌کند که ریل گذاری مناسبی برای مباحث توسعه داشته باشیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بحث گردشگری نیز مورد توجه ما است و خوشبختانه دستگاه قضا نیز به این ظرفیت‌ها آگاه است و به آن توجه دارد و ما امیدواریم با اتکا به حمایت قوه قضائیه در زمینه توسعه گردشگری قدم‌های رو به جلو برداریم.

 

کد خبر 884545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha