ما نیازمند کلان اندیشی در کشور هستیم

طالبی با اشاره به تعاریف شهری در زمینه گسترش و توسعه شهرها گفت: ما نیازمند کلان اندیشی در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» امروز در آیین افتتاحیه یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران با اشاره به اینکه خدمات و فعالیت‌های مدیریت شهری باید تمام شئون زندگی اجتماعی مردم را دربر گیرد، اظهار داشت: مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها باید در حوزه‌های مختلف زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم و رسیدن به پیشرفت و توسعه باشد.

استاندار یزد ادامه داد: مطمئنا یکی از راه‌هایی که به خوبی می‌تواند به این حوزه توجه داشته باشد و زمینه حرکت شهرداری‌ها در این مسیر را فراهم کند، مجمع شهرداران کلان شهرهاست.

طالبی با بیان اینکه بحث کلان شهری فرصتی برای کلان اندیشی در شهرهاست، گفت: به نوعی مفهوم واقعی شهر به نسبت آنچه در کشور‌های جهان مطرح است در کلانشهرهای ایران فراموش شده ‌و شهرداری‌ها لازم است در معنای واقعی به یک سازمان اجتماعی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه وقتی از مسائل اجتماعی صحبت می‌کنیم لازم است به نسبت همان شهر اقدامات و تصمیماتی در نظر گرفته شود، گفت: شهر یزد خواستگاه فرهنگی و اجتماعی و تاریخی دارد که  بحث حفظ و حراست از بافت تاریخی از مهم‌ترین آنها ما به شمار می‌آید.

وی افزود: نیازمند کلان اندیشی در کشور هستیم و کلان اندیشی مفهومی است که نباید منفعلانه باشد و در تعاریف شهری تنها به گسترش و توسعه شهرها بیانجامد.

وی عنوان کرد: مفهوم واقعی شهر به نسبت آنچه در کشورهای جهان مطرح است در کلانشهرهای ایران فراموش شده و شهرداری‌ها باید در معنای واقعی به یک سازمان اجتماعی تبدیل شوند.

طالبی با بیان اینکه وقتی از مسائل اجتماعی صحبت می‌کنیم، لازم است به نسبت همان شهر اقدامات و تصمیماتی در نظر گرفته شود، یادآور شد: شهر یزد دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد فرهنگی، اجتماعی و تاریخی است و بحث حفظ و حراست از بافت تاریخی از مهمترین رویکردهای آن به شمار می‌رود.

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از دلایل نداشتن مدیریت مطلوب در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه نداشتن به ظرفیت‌های نهادهایی همچون شورای شهر و شهرداری‌ها است، تاکید کرد: امروز شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال شده‌اند و به رسالت‌های خود در این زمینه به خوبی پرداخته‌اند.

 

کد خبر 878380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha