لزوم بازنگری برای معرفی اردکان در نقشه‌های گردشگری استان یزد

شاکر اظهار داشت: نیازمند بازنگری جدی برای معرفی شهر اردکان در نقشه‌های گردشگری استان یزد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «محمدجواد شاکر» در سومین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری اردکان که با حضور جمعی از مدیران و مسئولین واحدهای مربوطه در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد برای حضور در این نشست خیرمقدم گفت.

وی به ظرفیت‌های گران‌قدر اردکان در حوزه گردشگری اشاره و اذعان کرد: اردکان دارای خانه‌های تاریخی، بافت سنتی و مذهبی است که این میراث ارزشمند نقش تعیین‌کننده‌ای در رونق گردشگری دارد و اگر از آن غفلت کنیم، آینده پیش روی اردکان دستخوش تغییرات ناگواری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان ادامه داد: معرفی فرهنگ و تمدن غنی و ظرفیت‌های فرهنگی شهر مستلزم عزم جدی مسئولین است و داشتن نقشه راه و برنامه‌ریزی صحیح راه بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و مزیت‌ها را آسان می‌کند.

وی ضمن گلایه از اینکه اردکان در مسیر گردشگری قرار نگرفته است بیان کرد: دستیابی به جایگاه واقعی اردکان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری از طریق معرفی مسیر گردشگری برای اردکان میسر است که مورد غفلت قرارگرفته است.

شاکر بابیان اینکه متأسفانه نقشه‌های گردشگری استان مناسب نیست و نیازمند بازنگری جدی برای معرفی شهر اردکان در این نقشه‌ها هستیم تصریح کرد: جلب مشارکت همگانی برای حفظ و صیانت از بافت تاریخی با ورود بخش خصوصی تسهیل شده که امیدواریم این روند با حمایت همه‌جانبه همه مسئولین ادامه داشته باشد.

کد خبر 885343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha