۶۸ پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح می شود

سجاد صنعتی منفرد از افتتاح و بهره برداری ۶۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۸۱ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تشریح پروژه های این نهاد در دهه فجر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: در دهه فجر امسال 68 پروژه عمرانی افتتاح و به بهره برداری می رسد که شامل پروژه های عمرانی در حوزه روستایی و شهری  و نیز طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی است که با اعتباری بیش از 281 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

سجاد صنعتی منفرد ادامه داد: طرح هادی روستایی در 24 روستای شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، ایجرود و سلطانیه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود .

 

این مقام مسئول به اهداف طرح های هادی روستایی هم اشاره کرد و افزود: این طرح ها با هدف تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاها، ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا اجرا می شود.

 

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان، تهیه و اجرای طرح هادی  روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

این مقام مسئول از بهره برداری 37 پروژه مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

 

صنعتی منفرد به افتتاح و کلنگ زنی 3 پروژه در حوزه مسکن شهری اشاره کرد و گفت: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم نمودن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.

کد خبر 888263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha