دو طرح مناسب برای جذب جوانان به مساجد/ کانون های مساجد پایگاهی در فضای مجازی ایجاد کنند

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت جذب جوانان به مساجد، دو طرح اولیه در این زمینه مطرج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» روز گذشته  در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد گفت: امروز دشمنان ابزار ارتباط برقرار کردن با جوانان  را از طریق شبکه های اجتماعی و ماهواره از ما گرفته است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امروز در جهان مسائلی است که ما نمی توانیم از آنها غافل باشیم و باید توجه داشته باشیم که دشمنان بر روی جوانان ما زوم کرده اند و آنها را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده اند.

وی افزود: آنچه اکنون برای ما مهم است توجه به جایگاه مساجد است زیرا اعتبار آن به دلیل خانه خدا بودنش است و وصل به کسی غیر از خدا نیست.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: الان تنها پایگاه ما، مساجد است و ما باید بررسی کنیم که این پایگاه را چگونه می توانیم تقویت کنیم و جوانان را به آن جذب کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به نقش امام جماعت در مساجد ادامه داد: قوام مسجد به پیش نماز آن است و یارهای پیش نماز نیز بایستی جوانان باشند و جذب را در راس امور خود قرار دهند.

وی گفت: کار کانون بسیار خوب است و بایستی در ابتدا از پایه محکم و استوار بنا شود تا بتواند جذب جوانان را به صورت هنرمندانه دنبال کند.

آیت الله ناصری یزدی گفت: داشتن خوراک و محتوا و همچنین هنر از لازمه های جذب است که امامان جماعت، هیات امنا و مسئولان مساجد بایستی با وحدت آن  را دنبال کنند.

وی افزود: امروز بایستی با برنامه ریزی خوب و ایجاد توافق و کار بر اساس وحدت گرایی و همچنینی سلیقه خوب در زمینه فعال تر کردن مساجد گام برداشته شود.

امام جمعه یزد گفت: ما باید جذابیت را دنبال کنیم تا به همراه جوانان، خانواده ها را نیز جذب کنیم.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: دو طرح مناسب برای جذب جوانان به مساجد شامل ارسال دعوت نامه و کارت دعوت برای جوانان است و از این طریق تولد و مناسبت های مختلف نیز به آنها تبریک گفته شود تا جذب به مساجد شوند.

وی ادامه داد: طرح دوم جذب و تربیت جوانان نیز ایجاد مراکز فرهنگی اجتماعی در کنار مساجد است که از این طریق می توانیم بعد از یک دهه تربیت نیروی انسانی و انقلابی داشته باشیم و مسئولان آینده را تبریت کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگرچه در طرح دوم شاهد مدت طولانی هستیم اما می تواند نتیجه بخش باشد و برای آینده تربیت نیروی متعهد و متخصص را دنبال کند.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: کانون های مساجد باید در سطح کشور پایگاهی در فضای مجازی داشته باشند و پیام مساجد را در سطح کشور مطرح کنند.

 

 

کد خبر 889959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha