باسوادی به معنای شناخت دانایی و بصیرت نسبت به هدف انسانیت است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت درک هدف خلقت گفت: باسوادی به معنای شناخت دانایی و بصیرت نسبت به هدف انسانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی » در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد با حضور محمد مهدی احمدی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد علی طالبی استاندار یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و جمعی از مسئولان استانی در محل جدید نمایشگاه های بین المللی استان یزد گفت: باسوادی به معنای خواندن خط های سیاه در کتاب ها است اما در معنای واقعی به بیاض و روشنایی، سواد گفته می شود.

امام جمعه یزد افزود: با سوادی به معنای شناخت دانایی و بصیرت نسبت به هدف انسانیت است و در غیر اینصورت برنامه و سبک زندگی را درست نمی فهمیم.

وی بیان کرد: نداشتن هدف در زندگی به عنوان یکی از مجهولات در عالم است که انسان ها به آن توجهی ندارند و باعث سردرگمی آنها شده است.

آیت الله ناصری یزدی گفت: ما باید هدف زندگی را مورد توجه قرار دهیم زیرا هدف رسیدن به کمال و رسیدن به مقام انسانیت والا است و معتقدیم که خداوند همه کمال ها است و ایجاد کمال نیز در دست اوست.

وی افزود: انسان برای ماندگاری خلق شده است ولی کارهای ما برای رفتن است و این باعث سردرگمی ما است.

امام جمعه یزد گفت: انقلاب اسلامی بر این مبنا ایجاد شده است و حضرت امام (ره) نیز پایه حرکت و ایده خود را رسیدن به کمال قرار داده است.

آیت الله ناصری گفت: متاسفانه در مسائل علمی هرچه پیشرفت می کنیم از نظر توجه به خدا دور تر می شویم در حالی که با هم همخوان است و علم خواندن و دانشمند بودن، فطری انسان است و باید با دانش پیش رفت.

وی گفت: هرچه عالم ما، عالم تر می شود باید خدایی تر باشد و بیشتر با خدا مرتبط شود و انقلاب بر این مبنا بوده است و حرکت امام (ره) نیز بر اساس حرکت به سمت کمال بوده است.

وی افزود: امیدوارم ما به طریقی برنامه خود را برای کودکان تنظیم کرده و کتاب ها را تنظیم کنیم که از اول به سمت کمال قدم بردارند و هرچه در دانشگاه ها پیش می روند ایمان به خدا بیشتر شود و عشق به خداوند بیشتر شود و فداکاری نسبت به مردم و جامعه بیشتر داشته باشند.

آیت الله ناصری گفت: هر گناه و خلافی که بر خلاف دستور خدا باشد، خیانت به خود و جامعه است.

 

کد خبر 893452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha