بحث امامت و ولایت اساس انقلاب اسلامی است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اهمیت غدیر در جامعه گفت: بحث امامت و ولایت اساس انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری» در نشست نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان با گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر، بر لزوم حضور فعال دستگاه ها و همچنین حمایت از مجموعه های مردمی در جهت بزرگداشت ایام میلاد حضرت علی(ع) و عید غدیر تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان  امام جمعه یزد با بیان اینکه مسئله غدیر نباید تنها به یک ایام خاص محدود شود افزود: بحث امامت و ولایت اساس انقلاب اسلامی است لذا باید این موضوع در طول سال در زندگی مردم جاری و ساری باشد.

ناصری با اشاره به همت دشمنان در جهت ایجاد تحریف در اسلام ناب اظهار داشت: باید برنامه هایی برای سال طراحی شود تا خوراک فکری و فرهنگی جامعه در این حوزه به مردم ارائه شود.

وی تصریح کرد: ما در مملکت شیعی زندگی می کنیم لذا باید بدون هیچگونه تعرض و توهینی و با ارائه ادله مستند و مبتنی بر قرآن و روایات عقاید خود را در جامعه بیان کنیم و از این روحیه تدافعی در حوزه ولایت و امامت خارج شویم.

ناصری گفت: نسل جوان و نوجوان ما باید بدانند که چرا ما مکتب حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار داده ایم و بر پیاده شدن آن در جامعه اصرار می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: بنیاد بین المللی غدیر و فعالین این  حوزه باید بحث محتواو آموزش را در خصوص مسئله غدیر در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی افزود: اگر ما تنها بتوانیم حدیث ثقلین را به خوبی در جامعه تبیین کنیم بسیاری از مباحث و شبهات ایجاد شده در خصوص مسئله امامت و ولایت حل خواهد شد.

امام جمعه یزد اظهار داشت: باید به زبان ساده و با استدلال موضوع امامت و ولایت را در جامعه برای مردم بیان کنیم.

ناصری اضافه کرد: باید نظام آموزشی کشور اعم از آموزش و پرورش،حوزه های علمیه و دانشگاه ها در خصوص تبیین بحث امامت و ولایت را در جامعه جدی تر وارد میدان شوند.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست گفت: بزرگداشت ایام میلاد نور از ولادت امام جواد(ع) تا میلاد حضرت علی (ع) و همچینین دهه امامت و ولایت از اولویت های نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر است.

وی با بیان اینکه بنیاد بین المللی غدیر بیشتر نقش پشتیبانی معنوی  و فکری را در برنامه ها بر عهده دارد افزود: بزرگداشت هر چه باشکوه تر این ایام نیازمند همراهی دستگاه ها و به ویژه خیرین است.

نجیمی با تقدیر از همراهی همه دستگاه ها به ویژه شهرداری در بزرگداشت عید غدیر گفت: در سال های اخیر شهرداری با راه اندازی پایگاه های مبشران غدیر برنامه های خوبی را در دهه امامت و ولایت برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: با همکاری شهرداری یزد اولین گردهمایی فعالین مردمی غدیر با هدف توانمند سازی و جهت دهی فعالیت ها برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: هیئات مذهبی بایدهمانگونه که در شهادت های ائمه با تمام ظرفیت خود در میدان حاضر می شوند در اعیاد نیز با تمام ظرفیت به میدان بیایند و فضای شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.

دبیر دفتر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان افزود: نباید نسبت به اعیاد بعد از عید غدیرغافل بود و بلافاصله بعد از غدیر به پیشواز محرم رفت بلکه باید برنامه های غدیر تا روز مباهله باشکوه ادامه دار برگزار شود.

کد خبر 891846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha