کاهش رابطه با انگلیس یک خواست عمومی است

نایب‌رییس دوم مجلس با اشاره به طرح کاهش روابط با انگلیس در مجلس گفت: کاهش روابط با انگلیس یک مطالبه و خواست عمومی در کشور است.

سیدشهاب‌الدین صدر، نایب‌رییس دوم مجلس شورای اسلامی درباره ارایه طرح کاهش و تجدید روابط با انگلستان  از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  به هیئت‌رییسه مجلس شورای اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: هنوز این طرح به هیئت‌رییسه ارایه نشده است.

وی بیان کرد: انگلستان در کشور ما سابقه‌ای استعماری دارد و سابقه دخالت این کشور در امور داخلی ما و شیطنت‌هایش یک سابقه طولانی و سیاهی است.

صدر اظهار کرد: یکی از مسایلی که ما باید برای حفظ نظام و انقلاب‌مان به آن توجه کنیم این است که توطئه‌های دشمن و روش‌هایی را که برای ضربه زدن به ما از آن روش‌ها استفاده می‌کند، بشناسیم.

وی تصریح کرد: یکی از کشورهایی که در کشور ما خوس‌سابقه نیست و بدسابقه است، کشور انگلستان است لذا هم دستگاه‌های مختلف و هم مردم و هم مسئولان مربوطه نسبت به عملکرد کشور انگلستان و سفرا و روابط آن حساس هستند.

نایب‌رییس دوم با اشاره به سخنان سفیر انگلیس در کشورمان گفت: با این جریانات اخیر که اتفاق افتاده است در حقیقت این خواست عمومی ایجاد شده است که چرا ما این ارتباط را با همچین کشوری که سابقه طولانی دشمنی با ما را دارد و همواره بر علیه ما توطئه می‌کند، ادامه دهیم و در این رابطه تجدید نظر نکنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با تأثیر انگلستان بر اتحادیه اروپا، کاهش روابط با این کشور بر روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا تأثیر نمی‌گذارد، گفت: این موارد را مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی کرده‌اند و می‌کنند.

صدر ادامه داد: آن چیزی که برای ما مطرح است این است که به مصالح ملی خودمان توجه کنیم، ما باید بسنجیم رابطه با هر کشوری چه فواید و مضراتی دارد و در مقابل شیطنت‌ و توطئه‌های آنها به نحوی عمل کنیم که جلوی آنها را بگیریم.

پایان پیام/
 

کد خبر 8966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha