آیت اللّه شهید دستغیب از دانشمندان کم نظیر اسلامی بود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فقیه بزرگ، آیت اللّه شهید دستغیب، از شخصیت های برجسته و دانشمندان کم نظیر اسلامی قرن حاضر بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمد هادی فخرایی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز (20آذر) در حاشیه برگزاری همایش بزرگداشت شهید سید عبدالحسین دستغیب در جمع خبرنگاران گفت: آیت اللّه شهید دستغیب انسان کامل و وارسته ای بود که به دانش اکتفا نکرد، بلکه عمل را سرلوحه زندگی خویش قرار داد و قله های کمال را با دو بال علم و عمل فتح کرد و موفقیت او نیز مرهون هماهنگی بین این 2 مهم بود.


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: ناهماهنگی بین علم و عمل چه بسا انسان را از رسیدن به ساحل نجات محروم می سازد و در گرداب نیستی فرو می برد و از این رو صفحه صفحه زندگی این عارف فرزانه، حاکی از کوشش در راه علم و عمل است و بدین سبب حیات جاودانش برای عصرها و نسل ها آموزنده مانده است.


وی تهذیب نفس و پالایش روان از آلودگی های دنیوی و اوصاف شیطانی را اساس زندگی این عالم فرزانه دانست و خاطر نشان کرد: او دریافته بود که درک حقایق عالم برای انسان بدون تابش نور الهی بر دل و جان ممکن نیست.


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: فقیه بزرگ، آیت اللّه دستغیب، از شخصیت های برجسته و دانشمندان کم نظیر اسلامی قرن حاضر بوده و از بازمانده خاندانی از خاندان های دانش و تقوا و معنویت است.


وی افزود: آیت اللّه دستغیب در پی حمله رژیم منفور پهلوی به فیضیه به بسیاری از علما نامه نوشت و به آنان نسبت به اعمال رژیم هشدار داد و آنان را به همکاری و همدلی برای مقابله با طاغوت پهلوی دعوت کردند.


فخرایی یادآور شد: آیت اللّه دستغیب از هنگام طلوع مبارزات حضرت امام (ره) در سال 41، با آن حضرت همراه و همگام و سرباز راستین و پشتیبان امام و ولایت بودایشان از ارکان مهم انقلاب بود و منطقه فارس به برکت وجود او در انقلاب پیشگام شد و از همان سال های ابتدای حرکت های انقلابی، ایشان برنامه های اسلامی را بر ضد طاغوت با درایت رهبری کرد.


این مقام فرهنگی ادامه داد: از شیراز و با هدایت این عالم ربانی پیوسته نامه ها و اطلاعیه های امام و نیز سخنرانی های آتشین ایشان تکثیر و به دور افتاده ترین نقاط ایران فرستاده می شد.
 

فخرایی تاکید کرد: روزشمار انقلاب پر است از جان فشانی های افرادی که با شناختن حق لحظه ای در آن تردید نکردند و تا پای جان بر سر دفاع از آن ایستادند و چه بسا که جان خود را در راه دفاع آن دادند که شهید محراب سید عبدالحسین دستغیب سر آمد این جریان است.


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: اگر چه سال های زیادی از شهادت شهدای محراب می گذرد اما هنوز بررسی زندگانی ایشان و تبیین ویژگی های برجسته و اخلاقی ایشان، گام مهمی در ترویج ارزش های الهی به شمار می رود و می تواند برای جوانانی که سال های نخستین انقلاب اسلامی و حماسه و عرفان این استوانه های وارسته اخلاق را درک نکرده اند، جذاب، شنیدنی و تاثیرگذار باشد.


وی تاکید کرد: بررسی زندگانی و ویژگی های اخلاقی این آموزگاران بزرگ اخلاق، می تواند چهره درخشان تری از روحانیت بیدار ارائه کند و سبب تعلق خاطر و الگوگیری بیشتر نسل جوان از آنان شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 90081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha