روحیه بخشی به مردم در شرایط فعلی در اولویت برنامه کانونهای مساجد باشد

جعفرپور با بیان اینکه مردم به مطالبی که از طرف کانونهای مساجد در فضای مجازی منتشر می شود بیشتر اعتماد می کنند، گفت: بحث‌روحیه بخشی به مردم در شرایط فعلی در اولویت برنامه این کانونها باشد.

« جمشید جعفرپور » در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور برای پیشگیری ‌از شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر بحث اطلاع رسانی در مورد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین مسئله ای است که باید همه دستگاهها ‌نهادهای دولتی و غیردولتی خود را موظف به این اطلاع رسانی بدانند.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کانونهای فرهنگی و هنری در مساجد ظرفیتی هستند که امتحان خود در عرصه های مختلف را نشان داده اند،در حال حاضر نیز از این کانونها می خواهیم که وارد عرصه اطلاع رسانی شوند و‌در مورد روش‌های پیشگیری از شیوع این ویروس و مراقبت های فردی و جمعی اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهند.


وی گفت: سامانه فهما ظرفیت خوبی است که کانونها در حال حاضر از آن برخوردار هستند و می توانند از طریق همین فضای مجازی مطالب را منتشر کنند،البته باید بحث‌روحیه بخشی به مردم نیز باید در برنامه هایشان باشد چراکه وضعیت روحی ‌‌ و روانی  جامعه در حال حاضر مناسب نیست و همه نگران هستند.


نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت و درمان کشور،ما تا مدتها درگیر این ویروس هستیم و به همین دلیل نباید هیچ ظرفیتی در کشور معطل بماند.


وی گفت: کانونها فرهنگی و هنری مساجد به دلیل اینکه در مساجد فعالیت می کنند لذا جز منابع معتبر برای اطلاع رسانی هستند و قطعا مردم به مطالبی که از طرف کانونها در فضای مجازی منتشر می شود بیش‌تر اعتماد می کنند،البته کانونها نیز باید دقت کنند که مطالبی که بارگزاری می کنند با نظر کارشناسان و پزشکان متخصص و مسئولان وزارت بهداشت و درمان باشد.

 

جعفرپور تصریح کرد: البته کانونها باید در مورد یه امر دیگر نیز در این شرایط اطلاع رسانی کنند و آن برحذر داشتن مردم از انجام کارها و افعال سخیفی است که تحت عنوان دین برخی در اماکن مذهبی انجام می دهند و باید کانونهای فرهنگی و هنری این گونه رفتارها را در فضای مجازی ‌و از طریق سامانه فهما تقبیح کنند،وظایف ما در حال حاضر این است که به دستورات بهداشتی عمل کنیم و به نام دین خدای ناکرده مشکلی برای مردم ایجاد نکنیم./

کد خبر 902406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha