کانون های مساجد مراکز مورد اعتماد خانواده ها هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه گفت: نقش کانونهای فرهنگی هنری مساجد به عنوان مراکزی سالم و مورد اعتماد خانواده ها برای آموزش جوانان و نوجوانان ستودنی است. 

«شعبانعلی حقی» در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترتیب یافت، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان سنگری استوار در خط مقدم جنگ نرم یکی از پتانسیل های بالقوه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که با راهنمایی و رهبری ائمه جماعات در اغلب مساجد کشور نقش بسزایی در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی ایفا می کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه با ارائه آماری از تعداد کانون های فرهنگی هنری شهرستان، افزود: تعداد کل کانون های فرهنگی هنری مساجد در  شهرستان میانه به ٨۴  مورد رسیده است که از این تعداد بیش از ٧٠ درصد در روستاها فعال بوده و بقیه به مساجد شهری اختصاص دارد و قریب به اتفاق این کانون ها فعال بوده و اقدامات مثمرثمری طی مدت فعالیت خود به انجام رسانده اند.

 

وی سپس با بیان اهمیت نقش کانون ها در ترویج فرهنگ اسلامی و شیعی، گفت: امسال به همت جوانان انقلابی و مومن میانه شاهد فعالیت های چشمگیری در این کانون ها هستیم که به عنوان مثال می توان به برگزاری دوره های آموزشی در رشته های قرآنی (روخوانی، تجوید، تفسیر و مفاهیم) احکام، آموزش سبک زندگی اسلامی، مباحت عقیدتی، مسائل سیاسی و اجتماعی روز و ... اشاره کرد، البته در کنار این فعالیت ها باید به برگزاری برنامه های مذهبی در مناسبتهای مختلف و مسابقات ورزشی، اردوهای تفریحی زیارتی نیز اشاره کنیم.

 

حقی با اشاره به اینکه برنامه‌های کانون های فرهنگی هنری، محور فعالیت های مساجد است، اضافه کرد: با سازگار خوبی که پیش بینی شده این کانون ها با نظارت ائمه جماعات و هیأت امناء مساجد فعالیت های خود را طراحی و اجرا می کنند و از این رهگذر خانواده‌ها اعتماد زیادی به این عزیزان داشته و جوانان می‌توانند به راحتی در این رویدادها و برنامه ها شرکت کنند که آمار رو به افزایش هر سالهء مشارکت جوانان، گواه خوبی بر این مدعاست.

 

او در پایان سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری، گفت: خوشبختانه برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی، تفریحی کانون های مساجد ابزار بسیار قدرتمندی برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد شده است و فرزندان در کنار استفاده از این برنامه های متنوع با فضای معنوی مسجد آشنا شده در نمازهای جماعت شرکت کرده و کم کم به عناصری فعال در این مراکز مقدس دینی تبدیل می شوند و این راهکار در کاهش آسیب های اجتماعی می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

کد خبر 902972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha