آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در استان ۱۷۵ نفر اعلام کرد که از این تعداد۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین صومی» در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا با ارایه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان 175 نفر است که از این تعداد17 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: افرادی که مراحل درمان 5 روزه و 7 روزه را دریافت کرده‌اند در صورت بهبودی نسبی، از بیمارستان ترخیص و در منزل تحت قرنطینه قرار می‌گیرند تا طبق دستور العمل کادر درمانی در کنار خانواده خود مورد مداوا قرار گیرند.

وی ادامه داد: در این روش هم خطری اعضا خانواده را تهدید نمی کند و هم اینکه بیمار در کنار خانواده با ارامش بیشتری روند درمان را طی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز توصیه اکید داشت که افراد از منازل خود خارج نشوند، چراکه در غیر این صورت فرد مبتلا با حضور در بین مردم موجب سرایت این بیماری شده و افراد سالم در مجاورت با فرد بیمار، درگیر این بیماری شده و باعث می‌شوند روند شیوع ویروس افزایش یابد.

صومی با اشاره به پژوهشی که در این زمینه انجام شده است گفت: طبق این پژوهش حتی اگر افراد مبتلا بهبود یابند، تا آخر عمر خود علایم مزمن تنفسی را همراه خواهند داشت لذا تمام تلاش ما این است که مردم به این بیماری مبتلا نشوند زیرا تبعات این بیماری جبران ناپذیر است.

کد خبر 904136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha