مراسم پنج شنبه آخرسال و تحویل سال نو در بقاع متبرکه خراسان شمالی لغو شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از لغو مراسم پنجشنبه آخر سال و تحویل سال نو در تمامی بقاع متبرکه استان به منظور جلوگیری از تجمعات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حجت الاسلام عظیم آسوده» با اشاره به نزدیک شدن ایام پایان سال و فرا رسیدن سال نو گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و بر اساس سنت دیرینه در آخرین پنج‌شنبه سال مردم ما برای زیارت اهل قبور و قرائت فاتحه در بقاع متبرکه و محل دفن اموات خود حضور می‌یابند و به غبارروبی و عطرافشانی مزار شریف شهدا و درگذشتگان خود می‌پردازند، این مسئله باتوجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا می‌تواند برای سلامتی هم‌وطنان مخاطره‌آمیز باشد و موجب گسترش بیشتر ویروس شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: به‌همین جهت و به‌منظور جلوگیری از تجمعات، برگزاری مراسم‌های پنجشنبه آخر سال و آیین‌های نمادین غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه در تمامی بقاع متبرکه استان لغو شده است و امکان حضور زائر در بسیاری از بقاع متبرکه وجود ندارد.

 

وی درباره تدفین فوت‌شدگان در آرمستان‌های بقاع متبرکه هم گفت: در خصوص تدفین اموات نیز با هماهنگی و مجوز شبکه بهداشت تدفین در آرامستان‌های بقاع متبرکه انجام می‌شود.

 

گفتنی است؛ پیش از این هم اعلام شده بود در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، تمامی امکانات گرم‌خانه‌ای غذا و آبسردکن‌ها در سطح ادارات و بقاع متبرکه جمع‌آوری و تمامی مهمانسراها و زائرسراها در سطح بقاع متبرکه استان تعطیل شده است.

 

همچنین تمامی همایش‌ها و نشست‌های آموزشی و اجتماعی که مستلزم تجمع است تا اطلاع ثانوی لغو و برگزای اجتماعات از قبیل مراسم ختم، دعا، محافل اُنس با قرآن تا اطلاع ثانوی در بقاع و اماکن متبرکه سطح استان ممنوع است.

کد خبر 905231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha