اهدای خون با رعایت کامل مسائل بهداشتی انجام می‌شود

صفرزاده گفت: در مراکز اهدای خون رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌شود و پزشکان با معاینه و گرفتن شرح حال دقیق از اهداکنندگان، از دریافت خون از افراد مشکوک جلوگیری می‌کنند.

«علی صفرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به شعار «اهدای خون اهدای زندگی» که شعار سازمان انتقال خون است اظهار کرد: برای بیماران تالاسمی این شعار یک واقعیت بزرگ است و با توجه به اینکه زندگی آنها به تزریق خون منظم وابسته است، در صورت نبود خون سالم، زندگی این بیماران با خطر مواجه می‌شود.

 

مدیرعامل انجمن تالاسمی اندیمشک با بیان اینکه بیماران تالاسمی مصرف‌کننده مستمر خون هستند و هر دو هفته یک‌بار نیاز به دریافت یک تا 2 واحد خون دارند افزود: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور آمار اهداکنندگان خون کاهش پیدا کرده است.

 

وی اضافه کرد: افراد سالم، اهداکنندگان ثابت خون و کسانی که با افراد مشکوک به این ویروس ارتباط ندارند می‌توانند با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ایمنی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و با اهدای خون سالم نجات‌بخش جان بیماران نیازمند شوند.

 

صفرزاده تصریح کرد: در مراکز اهدای خون رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌شود و پزشکان با معاینه و گرفتن شرح حال دقیق از اهداکنندگان، از دریافت خون از افراد مشکوک جلوگیری می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در شرایط دشوار همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا با حفظ سلامت از این شرایط بحرانی عبور کنیم اذعان داشت: اندیمشک دارای ۳۶ بیمار تالاسمی است و در کنار بیماران تالاسمی، بیماران هموفیلی، اتاق عمل و اورژانسی نیز نیازمند خون هستند.

 

کد خبر 905942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha