مشارکت فعالانه کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی در مقابله با ویروس کرونا

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی از مشارکت فعالانه این مرکز در مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

«محمد هادی‌نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به ارایه گزارشی از اقدامات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در عرصه مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: این ستاد مطابق توافق‌های بعمل آمده و هماهنگی میان نهادها و دستگاه های مسؤول و همچنین مصوبات ستاد شئون فرهنگی و مذهبی اقدامات اجرایی، تبلیغی و آموزشی طی هفته‌های گذشته انجام داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: از هفته دوم اسفند تاکنون تمامی مکاتبات و امور مربوط به کانون های فرهنگی هنری استان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پیگیری می‌شود؛ ضمن این‌که اکثر کانون‌های شهری و روستایی استان با انسجام و هماهنگی بیشتری در فعالیت‌های خودجوش در عرصه مقابله با ویروس کرونا اقدام می کنند.

وی با بیان این‌که تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به صورت خودجوش و جهادی اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک و توزیع رایگان در مناطق محروم، دورافتاده و حاشیه‌نشین کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تعدادی از کانون ها نیز با راه‌اندازی پویش‌های مردمی در فضای مجازی نسبت به آگاهی‌بخشی و ترویج توصیه های وزارت بهداشت اقدام می کنند.

هادی‌نیا ادامه داد: فعالیت بانوان عضو کانون فرهنگی هنری امام حسن(ع) شهر جدید سهند در تولید ماسک و ضدعفونی مساجد و معابر روستایی از سوی کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه(س) روستای حسین آباد شهرستان ملکان؛ نمونه ای از فعالیت های صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی نیز رأسا اقدام به فعالیت های ترویجی در شبکه های مختلف اجتماعی و مجازی کرده است، گفت: تهیه و اشتراک‌گذاری بروشور و پوسترهای بهداشتی از طریق فضای مجازی میان کانون های مساجد استان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

هادی نیا از راه‌اندازی پویش #ختم_حدیث_کساء در فضای مجازی به منظور دفع بلا و شفای بیماران خبر داد و یادآور گفت: اقشار مختلف مردم به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با مراجعه به آدرس www.bachehayemasjed.ir/37   در این پویش معنوی مشارکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که محور اصلی پیام های تبلیغی ستاد استانی بر خانه ماندن عموم اقشار جامعه برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا استوار است، گفت: در این راستا کتابخانه ها و قرائتخانه های کانون های مساجد استان نیز از ابتدای اسفند تعطیل شده و خدماتی ارایه نمی کنند.

وی نشر گسترده دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ توصیه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارسال پیامک‌های توصیه ای و بهداشتی را یکی دیگر از فعالیت های ستاد فهما استان آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: مشارکت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در بخش های مختلف پویش هنرمندان آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا نیز از دیگر اقدامات انجام شده است که تمامی اعضای کانون های مساجد می توانند آثار خود درخصوص ویروس کرونا را به پست الکترونیک coronatbz@gmail.com و یا شناسه coronatbz در پیام رسان های بله و ایتا ارسال کنند.

هادی نیا در پایان با بیان این‌که بدخواهان ملت ایران با سوءاستفاده از وضعیت کنونی به دنبال ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه هستند، گفت: با این حال رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان؛ ایجاد فضای معنوی مبتنی بر آیات قرآنی و روایات معتبر وارده، تحکیم فضای همدلی، وحدت، محبت، ایثار و امیدآفرینی و همچنین مشارکت حداکثری در فعالیت های جهادی و خیریه در آستانه سال جدید و عید نوروز است.

کد خبر 906283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha