مراکز درمانی جنوب کرمان ماهانه نیاز به ۱۵۰۰ واحد خون دارند

علی بهزادی گفت: مراکز درمانی جنوب کرمان ماهانه نیاز به یکهزار و ۵۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی دارند که پایگاه انتقال خون جیرفت وظیفه تهیه، تامین و توزیع آن را بر عهده دارد.

«علی بهزادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با بیان این مطلب که سازمان انتقال خون وظیفه ذاتی تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی سالم و کافی بین بیماران را بر عهده دارد، گفت: پایگاه انتقال خون جیرفت زیر نظر اداره کل انتقال خون استان کرمان و نهایتا سازمان انتقال خون کشور قرار دارد و سازمان انتقال خون نیز تحت نظر وزارت بهداشت می باشد.

 


رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت اظهار کرد: مراکز درمانی جنوب کرمان ماهانه نیاز به یکهزار و ۵۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی دارند که پایگاه انتقال خون جیرفت وظیفه تهیه، تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی مورد نیاز این مراکز را بر عهده دارد.

 

 


وی افزود: این پایگاه انتقال خون به شکل ماهانه وظیفه تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان های امام خمینی، کاشانی، قائم و بیماری های خاص شهرستان جیرفت با ۲۲۰ بیمار تالاسمی جیرفت و عنبرآباد را بر عهده دارد.

 

 

بهزادی ادامه داد: مراکز درمانی پنج شهرستان جنوبی از جمله بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج، شهدای قلعه گنج، سیدالشهدای رودبار جنوب و امام حسین علیه السلام منوجان تحت پوشش این مرکز عام المنفع قرار دارند.


رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت ابراز کرد: پایگاه انتقال خون جیرفت ماهانه خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان امام خمینی به میزان ۳۰۰ واحد، بیمارستان کاشانی و زایشگاه به میزان ۵۰ تا ۷۰ واحد، بیمارستان قائم به میزان ۱۵ تا ۲۰ واحد و مرکز بیماری های خاص در جیرفت و عنبرآباد به میزان ۳۰۰ واحد را تامین می کند.

 

وی عنوان کرد: از آنجایی که بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج مرکز بیماری های خاص پنج شهرستان جنوبی کرمان می باشد بنابراین پایگاه انتقال خون جیرفت به شکل ماهانه وظیفه تهیه و تامین ۵۰۰ واحد خون این بیمارستان را بر عهده دارد.


بهزادی اضافه کرد: این پایگاه انتقال خون همچنین ماهانه خون و فرآورده های خونی بیمارستان های امام حسین علیه السلام منوجان به میزان ۱۵ تا ۲۰ واحد، شهدای قلعه گنج ۱۵ تا ۲۰ واحد، سیدالشهدا رودبار جنوب که بخش تالاسمی آن نیز به تازگی راه اندازی شده است را به میزان ۴۵ تا ۵۰ واحد تامین می کند.


رئیس پایگاه انتقال جیرفت با بیان این مطلب که مراجعین به پایگاه های انتقال خون و یا سازمان انتقال خون برای اهدای خون باید دارای شرایط عمومی اهدا خون باشند، اظهار کرد: شرایط عمومی شامل سن ۱۸ تا ۶۰ سال، برخورداری از سلامت، وزن بالای ۵۰ کیلو می باشد که بایستی حتما کارت ملی به همراه داشته باشند.


وی افزود: سپس شرایط تخصصی اهدا کنندگان که تاریخچه سلامتی آنها می باشد توسط پزشک اهدا کنندگان پایگاه انتقال خون بررسی می شود و چنانچه واجد شرایط اهدا خون باشند، خونگیری انجام می شود.

 

بهزادی بیان کرد: هر فرد بالغ واجد اهدای خون ۴۵۰ سی سی یعنی یک واحد خون که شامل ۳۹۰ سی سی خون با احتساب ۶۳ سی سی ماده ضد انعقاد خون در کیسه است را اهدا می کند.


رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت با اشاره به این که یکسری آزمایش روی کیسه های خون اهدایی انجام می شود، افزود: در هر بار اهدا خون، آزمایشات هپاتیت B، هپاتیت C، ایدز، سفلیس و گروه خونی روی کیسه های خون انجام می شود، ۳ الی ۴ روز بعد به فرد اهدا کننده برای دریافت نتایج آزمایشات فراخوان داده می شود سپس کارت گروه خون و سلامت خون به اهدا کننده خون اعطا می شود.

وی ابراز کرد: در یک ماه اخیر که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه است بنابراین کمبود ذخایر خونی احساس می شود بنابراین از مردم جنوب کرمان دعوت می کنیم برای اهدا خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

 

بهزادی در پایان گفت: همان طور که شاهد هستید امروز جمعی از روحانیون جیرفت و عنبرآباد و طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران این شهرستان ها به منظور اهدای خون به این پایگاه انتقال خون مراجعه کردند که کمال تشکر را از آنها دارم.

کد خبر 906582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha