استغاثه به امام زمان(عج) برای رفع بحران کرونا، ریشه قرآنی دارد/ توسل به حضرت(عج) مایه آرامش است

حجت‌الاسلام کلباسی با بیان‌اینکه استغاثه به امام زمان(عج)، طلب کمک از ایشان برای دفع بحران کرونا است، اظهار کرد: این توسل هم ریشه قرآنی دارد و هم سبب آرامش و دفع بلایا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در گفت وگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به راه اندازی پویش مردمی «#استغاثه به امام زمان(عج)» برای دفع بحران شیوع کرونا، اظهار کرد: استغاثه به امام عصر(عج) همان توسل به حضرت حجت(عج) است، بدین معنا که ایشان را در درگاه الهی شفیع قرار می دهیم تا در حق ما دعا کنند.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه این مهم روشی قرآنی، صادق، مستند و مستدل است، گفت: چنان که  وقتی قبطی ها به عنوان دشمنان حضرت موسی(ع) گرفتار شدائد و مصائب شدند به این پیامبر الهی عرض کردند:  «يَا مُوسَى ادْعُ لَنَا رَبَّكَ بِمَا عَهِدَ عِنْدَكَ ۖ لَئِنْ كَشَفْتَ عَنَّا الرِّجْزَ لَنُؤْمِنَنَّ لَكَ وَلَنُرْسِلَنَّ مَعَكَ؛ گفتند که ای موسی، خدایت را به عهدی که با تو دارد بخوان (تا این عذاب و بلا را از ما دور کند)، که اگر رفع بلا کردی البته ایمان به تو می‌آوریم و بنی اسرائیل را به همراهی تو می‌فرستیم.»(134، اعراف)

 

وی ادامه داد: آنها از حضرت موسی(ع) درخواست کردند بلا را از آنها بردارد تا به او ایمان آورند و حضرت(ع) در حق آنها دعا کرد و بلا از آنها مرتفع شد، هرچند آنها به عهد خود وفا نکردند!

 

حجت الاسلام کلباسی تاکید کرد: از این رو، اینکه به اولیای الهی به ویژه امام حی و حاضر و حجت کنونی خدا روی زمین برای رفع بلایا متوسل شویم ریشه قرآنی و روایی دارد.

 

وی با بیان اینکه توجه و توسل به امام زمان(عج) همان استغاثه به محضر ایشان است، ابراز کرد: استغاثه یعنی طلب کمک، لذا نماز استغاثه به امام عصر(عح) یعنی توسل به ایشان در کنار طلب شفاعت.

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت درباره برکات این توسل و استغاثه در دفع بحران هایی همچون شیوع کرونا، گفت: طبیعتاً امور واقعی آثار خود را دارد وقتی در حوادثی همچون شیوع کرونا، در خانه خدا می رویم، خدایی که قادر است و همه سبب ها به دست او است و او می تواند دعاها را اجابت و اضطرارها را برطرف کند، موجب تسکین و آرامش انسان می شود.

 

وی اضافه کرد: انسان بی پناه در حوادث واقعه مضطرب می شود و آرام خود را از دست می دهد، اما کسی که اعتماد به قدرتی برتر داشته و تکیه گاه دارد و به آن توجه می کند آرام می شود، آنهم وقتی این تگیه گاه واقعی و حقیقی باشد یعنی ذات اقدس الهی و اولیایی که خدا منصوب و به ما توصیه کرده در دعاها و شفاعات به آنها توجه کنیم.

 

حجت الاسلام کلباسی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو، دعا و استغاثه به ساحت امام عصر(عج) در این شرایط هم آرامش بخش جامعه منتظران است و هم به دفع بلایا کمک می کند و ان‌شاءالله با کمک خدا و حضرت حجت(عج) از این مرحله سخت عبور می کنیم.

 

کد خبر 906873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha