ارسال لایحه وکلا و نمایندگان حقوقی غیرحضوری شد

صابریان گفت: با ابلاغ بخشنامه ای از سوی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ثبت و ارسال لایحه حقوقی وکلا و نمایندگان حقوقی سازمانها و ادارات به صورت غیرحضوری، امکان پذیر شد.

عزیر صابریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: با ابلاغ بخشنامه ای از سوی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ثبت و ارسال لایحه حقوقی وکلا و نمایندگان حقوقی سازمانها و ادارات به صورت غیرحضوری، امکان پذیر شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد در این رابطه گفت: امکان ثبت و ارسال غیرحضوری لوایح حقوقی وکلاء و نمایندگان حقوقی به شعب ودفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سامانه خدمات الکترونیک قضایی (عدل ایران) قسمت خدمات ویژه وکلاء فراهم شده است.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن این عملیات در کنار امکان ثبت و ارسال غیرحضوری شکوائیه و دادخواست که در سالهای گذشته انجام می گرفته است، تا میزان زیادی از مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و محاکم کاسته می شود.

صابریان افزود: امکان ثبت، پرداخت هزینه های قانونی و ارسال مستقیم دادخواست، شکوائیه و لوایح در هفته جاری امکان پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: این بخشنامه از تاریخ بیست و پنجم اسفندماه سال 98 اجرایی گردیده است که با همه گیر شدن و اطلاع رسانی قطعا در روز‌های آتی بسیار بیشتر می شود.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: «خدمت خودکاربری کامل وکلا و نمایندگان حقوقی سازمان‌ها و ادارات» اجرایی شده و می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز و از هر مکان نسبت به ثبت و ارسال مستقیم دادخواست، شکوایه و لوایح خود به مراجع قضایی کنند.

 

کد خبر 906887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha