مراجعه روزانه حدود ۱۳ نفر به‌دلیل مسمومیت الکلی در خوزستان

احسان‌پور با بیان اینکه روزانه حدود ۱۳ نفر به دلیل مسمومیت مشروبات به مراکز درمانی خوزستان مراجعه می‌کنند گفت: تاکنون ۶۸۶ مورد مراجعه به مراکز درمانی استان داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی احسان‌پور» ظهر امروز (شنبه 2 فروردین) در جمع خبرنگاران، به عملکرد مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در درمان افراد دچار مسمومیت با الکل‌های تقلبی پرداخت و اظهار کرد: در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته ۶۷۳ بیمار با مسمومیت مشروبات سمی الکلی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کرده که متاسفانه 9 درصد این افراد جان خود را از دست دادند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خوشبختانه کادر درمان با اقدامات مناسب درمانی شامل دیالیز، موفق به حفظ جان ۶۱۰ تن از این بیماران شدند افزود: این در حالی است که بهترین آمار کل دنیا در این خصوص بیش از 10 درصد است.

 

وی تصریح کرد: در مسئله مصرف مشروبات الکلی تقلبی، در نقاط مختلف کشور در همین دوره با مراجعه تعداد کمتری از این بیماران که طبیعتا فشار کمتری به سیستم درمان وارد می‌کند، آمار فوت بیش از 15 درصد بوده که البته مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

 

احسان‌پور اضافه کرد: اگرچه فوت حتی یک نفر از عزیزان هموطن تاثر برانگیز است با این وجود تلاش بی‌دریغ کادر درمان استان خوزستان ستودنی بوده و خصوصا در شرایطی که همزمان ویروس کرونا مراکز درمانی را به خود مشغول کرده بود‌.

 

وی با اشاره به ایکنکه همچنان روزانه حدود ۱۳ مراجعه به دلیل مسمومیت با این مشروبات وجود دارد عنوان کرد: تا کنون ۶۸۶ مورد مراجعه به مراکز درمانی استان داشته‌ایم که از این تعداد متاسفانه ۶۳ تن از عزیزانمان فوت شدند.

 

کد خبر 907458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha