توزیع ۲۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی از سوی سپاه عاشورا

فرمانده سپاه عاشورا گفت: با افزایش آمار مبتلایان به کرونا، از دو هفته قبل، قرارگاه مردمی به همت سپاه استان تشکیل شده که تمرکز اصلی این قرارگاه رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه نشین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «عابدین خرّم» امروز در جلسه قرارگاه زیستی امام رضا(ع) سپاه عاشورا اظهار داشت: بیمارستان شهید محلاتی سپاه در تبریز بیش از ۵۰ درصد تخت های خود را برای بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص داده است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به همدلی موجود بین کادر درمانی سپاه عاشورا برای شکست کرونا افزود: ۲۵۰ نفر از بهیاران، پزشکان و پرستاران بازنشسته سپاه برای کمک به کادر درمانی استان اضافه شده اند.

وی ادامه داد: قرارگاه بسیج ملی استان از همان روزهای اول شیوع ویروس راه اندازی شد و در قالب این قرارگاه ۷ هزار و ۹۵۲ نفر بسیجی در یک هزار و ۱۲۴ خانه بهداشت و مرکز بهداشت استان، بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر را غربالگری کرده اند.

سردار خرّم ادامه داد: با افزایش آمار مبتلایان، از دو هفته قبل در کنار قرارگاه زیستی امام رضا(ع)، قرارگاه مردمی نیز توسط سپاه استان تشکیل شده که تمرکز اصلی این قرارگاه رسیدگی به اقشار ضعیف و مناطق حاشیه نشین است که بیش از ۲۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در این ‌مناطق توزیع شده است. 

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، برای رفع آلودگی محیطی، بیش از دو میلیون متر مربع از معابر اصلی و فرعی استان ضدعفونی شده است. ضدعفونی معابر اصلی توسط خودروهای رفع آلودگی "درخش" و "روتست" و ضدعفونی معابر فرعی و پر تردد نیز توسط بسیجیان عزیز انجام گردیده است.

فرمانده سپاه عاشورا به راه اندازی ۲۱ کارگاه مردمی برای تولید ماسک توسط گروه های جهادی بسیج اشاره کرده و گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از بسیجیان در این کارگاه ها و تیم های ضدعفونی مشغول به خدمت رسانی اند.

وی از کشف ۵ انبار احتکار مواد بهداشتی از قبیل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی توسط اطلاعات سپاه عاشورا خبر داد و اظهار داشت: این اقلام در اختیار مبادی توزیع قرار گرفته است.

کد خبر 907549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha