تعطیلی بازارها و مراکز تجاری آذربایجان‌شرقی تا ۱۳ فروردین

همه بازارها و مراکز تجاری و تفریحی استان به استثنای داروخانه‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی و بهداشتی و مراکز ارائه خدمات ضروری، تا ۱۳ فروردین تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا آذربایجان شرقی در جلسه امروز خود با موافقت تمامی اعضا نیست به تعطیلی بازارها و مراکز تجاریتا ۱۳ فروردین مصوبه ای گذراند.

بنابر این گزارش، با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز تجاری و بازارها، مقرر شد کلیه بازارها، مراکز تجاری، باشگاه‌های ورزشی و استخرها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی به منظور جلوگیری از ازدحام و تراکم جمعیت تا روز ۱۳ فروردین تعطیل شوند.

داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، واحدها و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و پروتئینی، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و مراکز ارائه خدمات عمومی با رعایت اصول بهداشتی از این مصوبه مستثنی هستند و بدون وقفه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

همچنین در این جلسه تشدید کنترل‌های بهداشتی و مراقبتی در مبادی خروجی استان و شهرستان‌ها و جلوگیری از تردد افراد مشکوک به بیماری، با همکاری جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و فرمانداری‌های استان، مورد تأکید قرار گرفت.

ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در خصوص فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی از روز پنجم فروردین، به مدیران دستگاه‌ها اجازه داد با استفاده از دورکاری و نوبت کاری، جمعیت شاغل در ادارات را به یک سوم کاهش دهند.

استمرار جدی طرح غربال‌گری سلامت، تصویت جریان اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع و معتمدان برای جلب مشارکت مردم و نظارت جدی بر روند تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

کد خبر 907884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha