عزم جهادی کانون‌های مساجد اندیمشک در مقابله با کرونا

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اندیمشک با همدلی و همراهی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفته‌اند و به‌صورت شبانه‌روزی با اجرای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از افزایش شیوع این ویروس تلاش می‌کنند.

«سید رضا سهرابی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از استان‌های کشور گروه‌های جهادی، نیروهای بسیجی و بچه‌های مساجد گام‌به‌گام مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی به‌صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند تا با ویروس منحوس کرونا مقابله کنند اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری یاسین مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک اقدام به پاکسازی و ضدعفونی اماکن عمومی، مساجد، کیوسک‌ها، دکمه‌های عابربانک و معابر پرتردد شهری کرده و سهم موثری در مهار کرونا در سطح منطقه بر عهده داشته است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاسین مسجد سیدالشهدا(ع) اندیمشک افزود: به همت این کانون و پایگاه مقاومت بسیج مسجد سیدالشهدا (ع) تهیه و توزیع ماسک و دستکش به همراه ژل ضدعفونی بین اهالی منطقه کوی فرهنگیان، مناطق‌محروم و حاشیه شهر به‌منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر صورت گرفت.

 

وی از توزیع سه نوع بروشور آموزشی به‌صورت گسترده در فضای مجازی و چاپی در مناطق مختلف شهرستان اندیمشک خبر داد و اذعان داشت: دعای هفتم صحیفه سجادیه استغاثه و توسل به ساحت مقدس امام عصر (عج) در روزهای پایانی سال ۹۸ تا لحظه تحویل سال نو به‌صورت پخش زنده قرائت شد.

 

 

«حجت‌الاسلام علی بیرم‌وند» نیز عنوان کرد: با توجه به مطرح شدن ویروس کرونا، کانون فرهنگی هنری روح الله اندیمشک برای مقابله با این مهمان ناخوانده وارد عمل شده و اقدام به ضدعفونی کامل مسجد، کانون و پایگاه مقاومت بسیج و گندزدایی معابر کوی شهدا و محله مسجد برای پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا می‌کند و تا پایان این بحران به اجرای این اقدامات می‌پردازد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روح الله مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک از تشکیل کارگروه ستاد مردمی مبارزه با ویروس منحوس کرونا با همکاری حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) خبر داد و بیان کرد: به همت این کارگروه اقلام و لوازم بهداشتی از جمله الکل، مایع دستشویی، ماسک و وایکتس در بین مردم توزیع شد.

 

وی ادامه داد: آموزش نوجوانان و جوانان مسجد و محله به‌صورت انفرادی جهت مبارزه با ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی، نشر دعای هفتم صحیفه سجادیه با توجه به سفارش مقام معظم رهبری، نشر و راغب کردن مردم جهت تکمیل فرم سلامت وزارت بهداشت جهت غربالگری و خرید برای سالمندان و نیازمندانی که توانایی خرید یا رفتن به بازار را نداشته اند از مهم‌ترین اقدامات کانون فرهنگی هنری روح الله در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا هستند.

 

 

همچنین «جواد احسانی» با اشاره به اینکه در پی شیوع ویروس کرونا، مساجد کشور تعطیل شدند اضافه کرد: کانون فرهنگی هنری ثارالله اندیمشک ضمن تاکید بر مسئولیت اجتماعی خود در ایفای نقش جدی برای مقابله با این ویروس و مسائل فرهنگی و اجتماعی مرتبط با آن، مجموعه ای از اقدامات خدماتی و فرهنگی را دستور کار خود قرار داد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد امام حسین (ع) اندیمشک یادآور شد: توزیع ماسک و اقلام بهداشتی بین نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) و مناطق محروم توسط اعضای کانون فرهنگی هنری ثارالله اندیمشک صورت گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: اعضای این کانون با پایگاه مقاومت بسیج این مسجد همکاری و مشارکت دارد و در برنامه‌هایی همچون گندزدایی و ضدعفونی مناطق و معابر و غربالگری در ورودی شهرستان اندیمشک حضور پیدا می‌کنند.

 

کد خبر 907957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha