انجام اعمال در شبکه محبت و ولایت امام زمان(عج)، ثواب ما را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام حسین‌پور با بیان‌اینکه تعریف اعمال در شبکه ولایت و محبت اهل بیت(ع) ثواب اعمال را افزایش می‌دهد، گفت: اگر به یک برادر و خواهر ایمانی و دینی برای محبت امام زمان(عج) خدمت کنیم مزد عمل‌مان بالا می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه دارد.

از این رو، مباحث آموزشی این طرح که توسط کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... تشریح شده، حضورتان تقدیم می شود. آنچه در ادامه می آید شرح بخش سوم از «ویژگی های جامعه مهدوی» است:

 

حجت الاسلام «حسین پور» در تشریح ویژگی های جامعه مهدوی، اظهار کرد: یکی از اقدامات امام زمان(عج) پس از ظهور، ایجاد جامعه بر اساس محبت و ولایت امام معصوم(ع) است. اگر انسان بفهمد امام معصوم(ع) در عالم هستی با تک تک مومنان و محبان خود در ارتباط است و این ارتباط در قالب یک شبکه است و انسان خود را در این شبکه ولایت و محبت تعریف کند، ثواب اعمال او بیشتر می شود.

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: نماز فردی یک ثواب دارد، اگر دو نفر نماز جماعت بخوانند ثواب نماز 150 برابر می شود، در حدیث است اگر سه نفر شوند، چهار نفر شوند و ... این ثواب افزایش می یابد. اگر مومنان در زندگی برای محبت امام زمان(عج) به هم خدمت کنند ثواب اعمال شان به مراتب بیشتر می شود.

 

وی تصریح کرد: مرحوم کلینی در کتاب شریف «کافی» از پیامبر اکرم(ص) حدیث را نقل کرده است که حضرت(ص) فرمودند: کسی که برای برادر مومن خود حاجتی را برآورده کند، خداوند روز قیامت صدهزار حاجت از حاجات او را برآورده می کند. باید توجه داشت عدد، عدد بالایی است اما این چک را پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) امضا کرده اند. سپس رسول خدا(ص) دو حاجت از آنها را بیان کرده اند: یکی بهشت است و دیگر اجازه شفاعت.

 

حجت الاسلام حسین پور در پایان خاطرنشان کرد: ما با برادر و خواهر خود ارتباط داریم چون از یک پدر و مادر هستیم وقتی می گوییم خواهر و برادر ایمانی یعنی باید از یک پدر و مادر باشیم که اهل بیت(ع) هستند چنان که رسول خدا(ص) فرمودند: من و علی پدر امت هستیم. لذا اگر به یک برادر و خواهر ایمانی و دینی برای محبت امام زمان(عج)  خدمت کنیم مزد اعمال مان بالا می رود.

 

کد خبر 908439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha