جنجال حامیان فتنه از حرکت انقلابی« نوه امام» و «داماد آیت الله سیستانی»

حضور نوه امام راحل (ره) در مراسم بزرگداشت سالگرد 9 دی در مهدیه تهران علی القاعده نباید واکنش ها و جنجال هایی را به همراه داشته باشد. زیرا از یادگار حاج سید احمد خمینی کمتر از این انتظار نمیرود اما...


به گزارش خبرگزاری شبستان،حضور نوه امام راحل (ره) در مراسم بزرگداشت سالگرد 9 دی در مهدیه تهران علی القاعده نباید واکنش ها و جنجال هایی را به همراه داشته باشد. زیرا از یادگار حاج سید احمد خمینی کمتر از این انتظار نمیرود اما پس از اعلام خبر حضور "سیدعلی خمینی" در مراسم گرامیداشت 9 دی که با شرکت گسترده مردم و هیات های مذهبی در مهدیه تهران برگزار شد، موجی از فشارها و اهانت‌ها علیه حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی توسط حامیان فتنه و رسانه‌های اپوزیسیون و خارجی آغاز شد.سایت‌های مرتبط با جریان فتنه با انتشار اخبار بدون منبع، مدعی شدند سیدعلی خمینی روز پنجشنبه در قم بوده است.

نوه امام: هم 9 دی بودم، هم سالگرد 9 دی
با این حال، ساعاتی بعد حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مشرق گفت: من اهل مصاحبه و تبلیغات رسانه‌ای نیستم. هم 9 دی سال گذشته در راهپیمایی حضور داشتم و هم دیروز در مراسم مهدیه شرکت کردم که البته این حضور بر اساس تشخیص و احساس وظیفه بود.
نوه امام راحل همچنین با اشاره به این مسئله که 9 دی یک حماسه ملی بود افزود: من کاری به خطوط و جریان‌های سیاسی ندارم و به خاطر اهل بیت(ع) و اصل ولایت فقیه که میراث امام راحل است تشخیص دادم که باید در این مراسم حضور پیدا کنم و به همین دلیل نیز شرکت کردم.
سید علی خمینی تاکید کرد: من به عنوان یک فرد عادی و در میان هزاران نفر از مردم در این مراسم حضور پیدا کردم و ادعاهایی که رسانه‌های بیگانه در مورد تکذیب حضور من در مراسم مطرح کرده‌اند، صحت ندارد و اینجا اعلام می‌کنم تنها مطالبی که شخصاً بیان می‌کنم معتبر است.

چرا برخی از حضور نوه امام در مراسم پاسداشت 9 دی خشمگین شدند؟
در این میان، واکنش دفتری که نام دفتر امام خمینی (ره) بر خود نهاده و سایت جماران در برابر این مصاحبه بسیار جالب و در عین حال معنادار بود.دفتر امام لحظاتی پس از انتشار مصاحبه حجت‌الاسلام خمینی و تایید حضورش در مراسم پاسداشت سالگرد 9 دی، در بیانیه‌ای سخنان وی را رد کرد و به نیابت از او مدعی شد که سیدعلی خمینی اصلا در تهران نبوده و در شهر قم حضور داشته است.
اگرچه علت ناراحتی و واکنش سریع دفتر امام به حضور نوه امام در مراسم پاسداشت حمایه 9 دی مشخص نیست و معلوم نیست به چه علت سایت جماران و دفتر امام از این مساله عصبانی شده‌اند اما تحقیقات نشان داد که حجت‌الاسلام خمینی پنجشنبه را در قم بوده است اما نه همه آن روز؛ ایشان بعد از ظهر روز پنجشنبه حوالی ساعت 13 از قم حرکت می کند و در حدود ساعت 16 به قصد حضور در مراسم مهدیه به سمت میدان رازی می رود. به دلیل حضور گسترده مردم و هیات های عزاداری در حوالی خیابان های منتهی به مهدیه، ایشان به همراه راننده خود از ماشین پیاده شده و همراه با مردم ولایت مدار به سمت مهدیه حرکت می کند. در طول مسیر برخی شرکت کنندگان که ایشان را می شناسند با ابراز احساسات از حضور وی تقدیر کرده و جهت سلامتی جناب حجت الاسلام سید علی خمینی صلوات هایی را می فرستند.با رسیدن به نزدیکی مهدیه و بیشتر شدن تراکم جمعیت دیگر امکان ادامه مسیر برای ایشان میسر نمی‌شود و به ناچار در میان حلقه جمعیت حاضر از جمله تنی چند از طلاب و روحانیون در مراسم شرکت می‌کند.

نوه امام خمینی و داماد آیت الله سیستانی
در همین راستا، یک منبع آگاه اعلام کرد که وی داماد آیت‌الله سیستانی است (همسر وی، نوه ایت‌الله سیستانی است) و در سفری که اخیرا به عراق داشته، ضمن دیدار با ایشان، آیت‌الله سیستانی از وی می‌خواهد که حمایت خود از رهبر معظم انقلاب را به طور شفاف و صریح اعلام کند.گفته می‌شود حضور حجت‌الاسلام خمینی در مراسم سالگرد 9 دی نیز در همین راستا صورت گرفته است.

سوال بی جواب:چرا علیه نوه شایسته امام(ره) جنجال میشود؟
در این میان از یک نکته اساسی نباید غافل بود و آن فشارهای خرد کننده و ناجوانمردانه ای است که در این دو روز بر یادگار حاج سید احمد از سوی خناسان و بدخواهان نظام اسلامی وارد شده است تا ایشان را برای همیشه از صحنه صیانت و پاسداری از حریم ولایت دور ساخته و به گوشه انزوا بکشانند. مگر شگفت انگیز است که نوه امام راحل در یک مراسم عزاداری به مناسبت شهادت سیدالساجدین امام زین العابدین(ع) و همچنین سالگرد حماسه پرشکوه 9 دی که در اعتراض به قرآن سوزی و هتک حرمت سید و سالار شهیدان برپا شده است شرکت کند؟چرا بوق های سامری خارجی به تکاپو افتادند تا به هر قیمت ممکن و لو آنکه مصرف چند ساعته داشته باشد از جانب نزدیکان ایشان، این خبر را تکذیب کنند ؟
 

کد خبر 9085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha