مسمومیت‌های الکلی در یزد به ۳۰ نفر رسید / تنها فایده الکل‌های طبی برای ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح است

میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه مسمومیت‌های الکلی در یزد به ۳۰ نفر رسید، گفت: تنها فایده الکل‌های طبی یا سفید برای ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح است.

«محمدرضا میرجلیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به آمار مبتلا به کرونا در استان یزد، اظهار داشت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، استان یزد در وضعیت قرمز مبتلایان به بیماری کرونا قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با اشاره به برخی از باورهای غلط مردم برای مقابله با بیماری کرونا در یزد، گفت: برخی از مردم بر این باورند که اگر الکل‌های خوراکی مصرف کنند در مقابل این ویروس بدنشان مقاوم خواهد شد که این باور اشتباه و غلط است چون بر اساس شواهد و منابع علمی، مصرف خوراکی الکل چه نوع طبی و چه در نوع صنعتی هیچ‌گونه تأثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد.

وی اضافه کرد: تنها راه استفاده از الکل‌های طبی یا سفید برای ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح است که فایده دارد و سبب از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود نه در حالت دیگری.

میرجلیلی با تاکید بر اینکه مصرف مواد الکلی و مواد مخدر سبب تضعیف سیستم ایمنی فرد می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از این‌گونه مواد سبب این می‌شود بدن فرد به علت ضعفی که در مقابل ویروس دارد نتواند دوام بیاورد و سرانجام به آن مبتلا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به آمار مسمومان مشروبات الکلی در یزد، گفت: به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد جان باختگان مسمومیت الکلی در استان به پنج نفر و تعداد مسمومان هم به ۳۰ تن رسید.

کد خبر 908608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha