توسعه گردشگری کردکوی در سال جاری دنبال می شود/ زهکشی ۴۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی

قدمنان گفت: مهمترین برنامه ای که طی سال جاری در شهرستان کردکوی در دستور کار قرار دارد توسعه گردشگری و توجه به زیرساخت های آن است.

«ابراهیم قدمنان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به مشکلاتی که در سال ۹۸ به وجود آمد، نتوانستیم نسبت به سال ۹۷ آنگونه که باید در شهرستان کردکوی اشتغال ایجاد کنیم.

 

فرماندار کردکوی ادامه داد: در ابتدای سال 98 شهرستان کردکوی چند ماه گرفتار سیل بود و در حوزه بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل و جبران خسارت به بخش کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

 

قدمنان ابراز داشت: انعقاد قرارداد به منظور زهکشی چهار هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان در سال 98 رقم خورده و در دل آن ساخت چهار آب بندان نیز در نظر گرفته شده که به جمع آوری آب های سطحی کمک می کند.

 

وی گفت: در سال 98 لایروبی 90 درصد رودخانه های شهرستان انجام شده است که این اقدام بی سابقه بود و تنها لایروبی دو کیلومتر از رودخانه قره سو باقی مانده که در ایام فصل بهار انجام می شود.

 

فرماندار کردکوی با بیان اینکه امیدواریم مشکلات سیل و کرونا در سال 99 حل شود و به سمت رونق و آبادانی حرکت کنیم، افزود: شهرستان کردکوی در بحث گردشگری ظرفیت های خوبی در روستاهای رادکان، چمن ساور، کنداب و جهان نما برای جذب توریست و مسافران دارد.

 

قدمنان ابراز داشت: باید تنگ نظری ها را برای توسعه شهرستان کردکوی کنار بگذاریم و از اقدامات کشورهای پیشرفته برای حفظ جنگل ها و محیط زیست الگو بگیریم و با خود بیاندیشیم که اگر مسافری به ترکیه می رود چه امکاناتی به آن ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه در سال 99 توسعه گردشگری را دنبال خواهیم کرد، گفت: شهرستان کردکوی به جنگل متصل است و با دریا هشت کیلومتر فاصله دارد و می توان با رعایت مسائل زیست محیطی برای توسعه گردشگری این شهرستان اقدامات اساسی انجام داد.

 

فرماندار کردکوی بابیان اینکه باید زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری در شهرستان ایجاد شود، افزود: نیاز است آسفالت جاده روستاهای هدف گردشگری و افزایش باند جاده قدیم به سمت گرگان در دستور کار قرار گیرد، در این محور 24 روستا وجود دارد و متأسفانه تصادفات زیادی را شاهد هستیم.

 

قدمنان ابراز داشت: وزیر راه و شهرسازی نیز مکاتباتی در این خصوص انجام داده و همچنین چهار بانده شدن محور کردکوی به بندر ترکمن تا اردیبهشت ماه به پایان می رسد و چند دوربرگردان استاندارد در این محور ساخته خواهد شد.

 

وی افزود: ایجاد دوربرگردان استاندارد در مسیر روستای النگ و پس از کردکوی نرسیده به باغو در دستور کار قرار دارد و همچنین برای ساخت میدان بار در کردکوی در دفتر مسکن و شهرسازی تشکیل پرونده شده و راه اندازی این میدان بار می تواند تحول خوبی در غرب استان ایجاد کند.

 

فرماندار کردکوی متذکر شد: از دیگر پروژه های تأثیرگذار برای توسعه کردکوی راه اندازی مرکز سرطان شناسی است و امیدواریم با توجه به اهدای چهار هکتار زمین از سوی یکی از خیرین این پروژه کلنگ زنی شود.

کد خبر 909500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha