جهش تولید با  اصلاح فضای کسب و کار

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) با بیان این که عزم ملی و اصلاح فضای کسب و کار به جهش تولید کمک شایانی می‌کند، گفت: باید نهادهای خرد و کلان در کسب و کار تقویت شوند.

حجت الاسلام دکتر «امیر خادم علیزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با بیان این که «جهش تولید» تعبیر دیگری از عبارت «رشد اقتصادی» است، اظهار داشت: این مسأله را رهبر معظم انقلاب با دقت نظر خاصی بیان کردند و باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

 

عضو هیأت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) با بیان این که تحقق «جهش تولید» دارای زمینه ها و پیش نیازهایی است، ابراز داشت: اولا نیازمند عزم جدی در این زمینه هستیم چون عزم و اراده و انسجام ملی می‌تواند انگیزه ها را به سمت کار و تلاش و تولید کارآمد گسیل کند.

 

وی افزود: این اراده ملی که در کشور ما مبتنی بر انگیزه ها و باورهای دینی است می‌تواند تأثیر بیشتری نسبت به آمریکا و غرب داشته باشد، چون در آمریکا و غرب بیشتر انگیزه های شخصی و سودهای فردی در اقتصاد دخیل است.

 

حجت الاسلام خادم علیزاده با اشاره به یکی دیگری از پیش نیازهای تحقق «جهش تولید» ابراز داشت: در ادبیات اقتصادی، اصلاح فضای کسب و کار نیز در تولید نقش ویژه ای دارد، یعنی فضای کسب و کار که دارای نهادهای خرد و کلان است اگر اصلاح شود و رو به بهبودی باشد، می‌تواند در تولید نقش ویژه ای ایفا کند.

 

این پژوهشگر اقتصاد اسلامی بیان داشت: ما در اوایل سال 99 قرار داریم و با اپیدمی یا حتی پاندمی کرونا مواجه هستیم و یک ویروس در حال عالم گیر شدن است؛ حال در این شرایط نیاز جدی به کالاهای بهداشتی و تجهیزات پزشکی داریم که تولید این لزوام می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد.

 

وی با بیان این که می‌توان از همین ویروس برای اقتصاد کشور ارز آوری کرد، گفت: البته متأسفانه در این راستا مشکلاتی از جمله تأمین مواد اولیه وجود دارد، تا جایی که در ژاپن بین 20 تا 30 ساعت، مواد اولیه وارد کشور شده و وارد زنجیره تولید می‌شود، اما در کشور ما بعضا تا چند ماه تأخیر در ورود مواد اولیه وجود دارد، اگر این روندها اصلاح شود در آینده نزدیک شاهد رشد تولید و جهش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

کد خبر 909527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha