سپاه پاسداران ریشه در مکتب عاشورا دارد/ برگزاری  رزمایش بزرگ سپاه برای ضدعفونی شهر ایلام

سردار شاکرمی با بیان اینکه سپاه و بسیج با همه داشته ها و ظرفیت های خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به میدان آمده است، گفت: تمام مناطق شهر ایلام در رزمایش بزرگ سپاه و با استفاده از توان همه نهادها و دستگاه های اجرایی و امدادی ضدعفونی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفت و گوی ویژه خبری به مناسبت روز پاسدار، اظهار کرد: سپاه پاسداران ریشه در عاشورای حسینی قرار دارد و تفکر عاشورا در این نهاد جاری است.

 

سردار« جمال شاکرمی» با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی سپاه پاسداران برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است، یادآور شد: ارزش های عاشورای حسینی را در پاسداری از انقلاب اسلامی و جامعه می دانیم و در این راستا در همه بحران ها، تهدیدها، بلایای طبیعی و  مقابله با ویروس کرونا از تمام ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه سپاه در دل تهدیدات شکل گرفته و امروز به عنوان حافظ نظام در همه عرصه ها ورود کرده است، گفت: سپاه از مردم، در دل مردم و بطن جامعه است و لحظه ای مردم ایران اسلامی را تنها نخواهد گذاشت، در بحران ها و عرصه های مختلف در خط مقدم قرار می گیرد و با همه داشته های خود به میدان می آید.

 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه سپاه از سیل گرفته تا مقابله با ویروس کرونا در خدمت مردم و خط اول قرار دارد، یادآور شد: در  اربعین حسینی، سپاه در همه ارکان حضور داشته و دارد، جمعیتی عظیم مانند بسیج به میدان می آید و به مردم  و زائران حسینی خدمت رسانی می کند و این در حالی است که دشمن وقتی می بیند سپاه پیشتاز است به دنبال جوسازی و توطئه هستند.

 

سردار شاکرمی گفت: دشمنان در قالب های مختلف به دنبال بیوتروریسم هستند که از همان روز اول در خصوص  مقابله با ویروس کرونا تمهیداتی اندیشیده شد و با تمام داشته ها به میدان آمدیم، ایجاد بیمارستانی صحرایی، قرنطیه و فعالیت در بخش غربالگری که حدود 70 درصد مردم استان ایلام توسط بچه های سپاه و بسیج ساماندهی شده اند از جمله فعالیت های این نهاد در راستای مبارزه با کرونا است.

 

وی بیان کرد: بیش از 15 کارگاه بسیج سازندگی در سطح استان اقدام به تولید بیش از 200 هزار ماسک کرده اند و این ماسک ها با اولویت مناطق محروم در اختیار مردم قرار گرفته است، همچنین صدها گروه جهادی در قالب قرارگاه امام رضا(ع) برای خدمت رسانی به مردم در این ایام ساماندهی شده است.


فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با اشاره به برگزاری رزمایش سپاه برای مقابله با ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: در رزمایش بزرگی که قرار است روز سه شنبه با همکاری همه دستگاهها و استفاده از توان نیروی زمینی سپاه برگزار شود، تمامی مناطق شهر ایلام  ضد عفونی می شود.

 

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه امروز همه کشورهای مدعی و قدرتمند جهان، گرفتار ویروس کرونا شده اند، گفت: امیدواریم با همدلی و صمیمیت آحاد مردم و مسئولان، از این بحران عبور کنیم و از مردم عزیز و فهیم استان  در خواست می شود در طرح فاصله گذاری اجتماعی مشارکت همگانی داشته، در خانه بمانند و با ستاد مقابله با کرونا همکاری کنند.

 

 

کد خبر 909983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha