فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با کرونا چشمگیر ست

محمدپور از اجرای برنامه های ویژه توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسات فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» عصر امروز در نشست شورای اطلاع رسانی و کارگروه مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونای استان، با تاکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی در شرایط بحرانی گفت: هر کجا که مردم نسبت به موضوعی قانع شده اند به خوبی با حاکمیت و دولت همراهی کرده و زمینه ساز موفقیت طرح های اجرایی بوده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا رسانه های استانی نقش ویژه ای داشته و باید در راستای اطلاع رسانی درست به مردم اقدام کنند و با شفافیت با مردم سخن گفته و با اخبار درست و موثق در راستای قانع سازی آنان اقدام کنند.
محمدپور با اشاره به تولید هزاران مطلب توسط رسانه های استان در خصوص بیماری کرونا و راهکارهای برون رفت از این بحران گفت: رسانه های آنلاین و خبرگزاری ها در شرایط کنونی وظیفه سنگینی بر عهده دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای این ایام گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی در 11 حوزه، مسابقه خلاصه نویسی کتاب و کنسرت های آنلاین و تئاتر در فضای مجازی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این راستا است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری طرح همراه کتاب گفت: طی این طرح، 26 کتابفروشی استان به دریافت سفارشات مردم به صورت تلفنی یا آنلاین و تحویل محصولات سفارشی در درب منزل اقدام می کنند.
محمدپور، همچنین از اجرای برنامه های ویژه توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسات فرهنگی و هنری خبر داد و با اشاره به ضرورت تشکیل گروه های علمی با مدیریت جهاد دانشگاهی استان گفت: مقابله با بحران کرونا نیازمند بررسی های علمی و ارائه آماری دقیق است که از جهاد دانشگاهی استان خواستار تشکیل هسته علمی برای این موضوع هستیم.
وی با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در شرایط حاضر گفت: از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خواستار تشکیل گروه هایی برای حمایت از افراد تازه کار و توسعه کار استارتاپ ها هستیم تا راهنمایی های لازم برای فعالان این حوزه به درستی انجام شود.

 

کد خبر 912840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha