پویش لشکر مردمی مبارزه با کرونا در تبریز راه اندازی شد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید مدنی گفت: به نظر می‌رسد در شرایط حساس کنونی و شیوع بیماری کرونا در جهان اقدامات جزیره ای جواب نمی‌دهد و باید به صورت جبهه ای متحد در تکمیل فعالیت‌های نظام سلامت عمل کنیم. 

«حجت رستم پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به لزوم اتحاد و یکپارچگی در عبور از بحران کرونا گفت: با توجه به همه‌گیری و شیوع سریع کورنا در جهان باید بدانیم اقدامات جزیره‌ای نتیجه چندانی دربر نخواهد داشت از این رهگذر بچه های کانون فرهنگی هنری شهید مدنی و بسیجیان مساجد امام رضا و امام جواد(ع) در دو محلهء قره آغاج و بهار تبریز، دست در دست هم پویشی به نام «لشکر مردمی مبارزه با کرونا» را تشکیل دادند.

 

مدیر مسئول کانون شهید سیداسد اللّه مدنی در تشریح این برنامه‌ها افزود: چنانچه اشاره شد با شکل گیری پویش «لشکر مردمی مبارزه با کرونا» گروه‌های جهادی مختلفی در این قالب به فعالیت پرداختند که از جمله اقدامات آنها می‌توان به گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی - ضدعفونی منازل مبتلایان کرونایی البته به تشخیص و درخواست مرکز بهداشت منطقه - استفاده از ظرفیت خیرین  و کمک های مردمی برای تهیه تجهیزات و اقلام مورد نیاز - تهیه  و توزیع سبد ارزاق و بسته های بهداشتی برای اقشار آسیب دیده - تهیه و توزیع ماسک‌های قابل شستشو - انجام خرید برای سالمندان و بیمارانی که در قرنطینهء خانگی به سر می‌برند - ساماندهی فعالیت‌های گروه‌های جهادی در قالب این پویش - دعوت از گروه های مختلف برای پیوستن به این حرکت... اشاره کرد.

 

وی در بخش تکمیلی سخنان خود با ابراز امیدواری از این اقدامات گفت: چنانچه در آموزه‌های دینی ما هست الله مع جماعة و ان شاء الله به برکت اتحاد و همدلی به زودی زود از شرّ این ویروس منحوس رهایی یابیم؛ در پویش لشکر مردمی مبارزه با کورنا که به مرکزیت مسجد امام جواد(ع) در کوی فروردین تبریز برپا شده کانون‌ها و مساجد محلات بهار و قره آغاج و قطران همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۳:۳۰ در حال خدمت رسانی به مردم عزیز این مناطق هستند و البته عده ای از جهادگران از همان اوایل صبح تا آخرین ساعات شب به تدارک موارد و اقلام مورد نیاز این خدمات مشغولند.

 

رستم پور با تشکر از همکاری نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت، گفت: گرچه بیشتر هزینه های مورد نیاز این پویش از قبیل خرید مواد ضدعفونی کننده - پارچه - سبد کالا و... توسط خیرین و کمک های مردمی تأمین شده، اما امیدواریم با اختصاص بودجه‌های دولتی بتوانیم سطح کمی و کیفی این اقدامات را به خصوص در گندزدایی معابر عمومی، افزایش دهیم.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقدامات فرهنگی چون غربال گری افراد محله با تماس تلفنی و پخش تیزرهای آموزشی در فضای مجازی، اضافه کرد: پویش «لشکر مردمی مبارزه با کرونا» با همکاری بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان مساجد و هیأت‌های حسینی، ۳ هزار نفر از ساکنین تبریز را تحت پوشش قرار داده و با ایجاد اتحاد و همبستگی میان نیروهای جهادی، مانند ادوار گذشته تهدید و بحران را به فرصتی برای رشد و بالندگی، تبدیل کرده است.

کد خبر 912427

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha