همت بانوان مسجدی روستای حسین آباد در مقابله با کرونا

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه(س) گفت: در کنار اقدامات عملی؛ برای جلوگیری از اضطراب و بالا بردن آرامش روانی روستا؛ بانوان مومن و انقلابی طرح هماهنگ و همزمان قرائت قرآن و دعا را اجرایی می کنند.

«سولمازمحمودی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان اهمیت معنویت در کنار مسائل علمی و بهداشتی اظهار داشت: با همکاری صمیمانه کانون های حضرت معصومه و حضرت رقیه(س) بعد از یک سری اقدامات پیشگیرانه در روستای حسین آباد ملکان، مانند تولید ماسک و گندزدایی معابر عمومی و غربال گری و... به فکر بالا بردن سطح معنوی اهالی با روی آوردن به دعا و مناجات برای ریشه‌کنی کامل بیماری همه‌گیر کورنا، افتادیم.

 

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه روستای حسین آباد ملکان در تشریح سخنان خود افزود: با شیوع ویروس کورنا و تعطیلی مساجد و اماکن عمومی متاسفانه امکان برگزاری مجالس دعا فعلا مقدور نیست و از آنجاکه منابع دینی ما به جماعت و باهم بودن علی الخصوص در عبادات تاکید فراوانی دارد در یک طرح منسجم و هماهنگ توانستیم بصورت همزمان اهالی روستا را در خانه های خودشان با خواندن سوره‌ای از قرآن مجید یا دعایی از صحیفه سجادیه در یک نیایش جمعی درآوریم.

 

وی با تبریک میلاد یگانه منجی عالم بشریت؛ به اهمیت ختم صلوات برای سلامتی آقا امام زمان (عج) و اثرات بی نظیر آن در دفع بلا و گرفتاری اشاره کرد و گفت: در کنار این طرح برنامه ویژه‌ای برای نیمه شعبان داریم که تمامی اهالی در این روز هرکدام هزار صلوات به نیت صحت حضرت ولیعصر (ارواحنافداه) خواهند فرستاد که ان شاء الله به برکت نفسهای پاک مومنین و توجهات خاصه حضرات معصومین(ع) از شر این ویروس منحوس رهائی یابیم.

 

محمودی در تکمیل سخنان خود با ذکر سوره‌ها و ادعیه معروف و سفارش شده توسط ائمه معصومین (ع) اضافه کرد: در میان سوره‌هایی که تا کنون به صورت همزمان قرائت کرده‌ایم؛ بیشتر سوره صف بود که به ساحت مقدس باب الحوائج حضرت علی اکبر(س) به نیت دفع بلا اهدا می‌شود و همچنین دعای توسل و فرج و زیارت عاشورا نیز در این میان چندبار بصورت همزمان خوانده شده است.

 

وی در پایان با تشکر از همکاری صمیمانه و مستمر ۵۰ نفر از بانوان روستا در اجرای این طرح، گفت: امیدواریم به برکت نفس های پاک و بی آلایش با عنایت و رحمت واسعه خداوند تبارک و تعالی بساط این بیماری عالمگیر بالکل برچیده شود و مانند گذشته همراه برادران و خواهران دینی خویش، بتوانیم در راه تعالی اسلام و قرآن گام برداریم.

کد خبر 914363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha