کانون حضرت رقیه یکی از مراکز فعال مبارزه با کرونا در ملکان است

مدیر مسوؤل کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کورنا در روستای حسین آباد ملکان به همت بچه های مسجد سیدالشهدا طرح گندزدایی معابر عمومی را به صورت دوره ای اجرا می کنیم. 

«رعنا آتشی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی مساجد به عنوان کانون های دینی مردمی مسوولیت بزرگی دارند پس باید با تمام توان برای عبور از این بحران و ریشه کنی کامل کورنا مبارزه کنیم؛ از این رهگذر طی اقدامی مستمر، جوانان مومن و انقلابی روستای حسین آباد ملکان با هزینه‌ای کاملا مردمی، اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی کردند که توسط گروه‌های دو نفره هر دو روز یکبار انجام می‌شود.

 

مدیر مسوؤل کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه روستای حسین آباد ملکان با بیان اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و علی الخصوص گروه‌های جهادی افزود: اقدامات ما باید مکمل فعالیت های نظام سلامت باشد تا بتوانیم بصورت یکپارچه عمل کرده و کورنا را شکست دهیم؛ پس در این راستا برنامه گندزدایی معابر عمومی روستای حسین آباد زیر نظر کارشناس مرکز بهداشت با مواد و ابزارآلات استاندار و مورد تایید انجام می‌گیرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاها به عنوان هسته های مقاومتی در برابر تهدیدات اجتماعی و بحران ها، گفت: بحمدالله با همکاری مردم انقلابی و غیور روستا از همان روزهای اول شیوع کورنا در کشور اقدامات پیشگیرانه و اثرگذاری در کنار گندزدایی معابر عمومی انجام دادیم که از آنجمله میتوان به تولید ماسک مورد نیاز اهالی - توزیع مواد ضدعفونی‌ کننده بین اقشار نیازمند - طرح غربالگری ساکنین روستا - نصب بنرهای آموزشی بهداشتی در محل‌های پرتردد و... اشاره کرد.

 

آتشی با تشکر از همکاری صمیمانه بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دهیاری، اضافه کرد: گرچه بیشتر هزینه‌های فعالیتهای ما تاکنون توسط مردم و خیرین تامین شده ولی امیدواریم با توجه به نواقصات موجود و نیاز مردم به تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در روزهای آتی با اختصاص کمکهای دولتی بتوانیم سطح کمی و کیفی این اقدامات را افزایش دهیم.

 

او در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت ادامه جلوگیری از سفرهای غیر ضروری گفت: امیدواریم با اتخاذ تصمیمات ویژه توسط فرمانداری از ورود افراد غیر بومی به منطقه همچنان جلوگیری شود؛ چون با وجود کمبود امکانات بهداشتی در روستا و از راه رسیدن فصل کاشت درصورت ابتلاء کشاورزان عزیز به کورنا و طولانی بودن دورهء درمان و قرنطینه، مشکلات فراوانی برای اهالی و اقتصاد روستا به وجود خواهد آمد.

کد خبر 914653

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha