راه اندازی پویش «سبد نیکی» از سوی کانون یاس نبی شربیان

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری یاس نبی گفت: در این روزهای سخت با تعطیلی و کم رونقی بسیاری از کسب و کارها باید بیش‌تر از پیش حواسمان به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر باشد. 

«بهرام موسی نسب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان ضرورت حمایت از سطوح پایین جامعه اظهار داشت: متأسفانه با همه‌گیر شدن این بیماری و اجرای طرح‌ فاصله گذاری اجتماعی، شاهد تعطیلی برخی مشاغل و قطع درآمد خیل کثیری از افراد فقیر و آبرومند هستیم که این، وظیفهء بچه‌های انقلابی علی‌الخصوص کانونهای مساجد را صدچندان کرده است.

 

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری یاس نبی شربیان از توابع شهرستان سراب در تکمیل سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های این کانون در راستای حمایت از نیازمندان در دوران مبارزه با کورنا افزود: ما در کنار فعالیتهای پیشگیرانه و مقابله‌ای با کورنا مثل گندزدایی معابر عمومی و غربال‌گری و... اقداماتی نیز برای کمک به نیازمندان داشته‌ايم که بعد از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از اقشار آسیب پذیر؛ شکلی اساسی و جدی به خود گرفته است.

 

وی در تشریح این اقدامات گفت: به همت بچه‌های کانون فرهنگی هنری یاس نبی برای دستگیری از نیازمندان شربیان پویش سبد نیکی را با همیاری خیرین به راه انداختیم که پس از شناسایی خانواده‌هایی که به نوعی با تعطیلی مشاغل درآمدشان قطع شده است؛ یک سری اجناس ضروری مانند مرغ و روغن و برنج و مواد ضدعفونی کننده و... را در قالب سبد کالا تهیه کرده و به صورت آبرومندانه و کاملا مخفی به خانه‌های این عزیزان ارسال کردیم.

 

موسی نسب در ادامه با تشکر از همکاری صمیمانه بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خیرین شربیان اضافه کرد: گرچه تمام هزینه این طرح که تا کنون در دو مرحله با اهدای ١٣۵ سبد کالا انجام گرفته توسط خیرین و کمک‌های مردمی تامین شده است‌؛ ولی با توجه به معلوم نبودن زمان ریشه‌کنی این بیماری و ضرورت ادامه این کمک‌ها امیدواریم با اختصاص بودجه‌های دولتی بتوانیم با تداوم این حرکت خانواده‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

 

او در بخش پایانی مصاحبه با اشاره به اقدامات فرهنگی کانون در کنار فعالیت های ذکر شده گفت: کانون فرهنگی هنری یاس نبی با هدف بالابردن روحیه اجتماعی در موقعیت دوشوار کنونی برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را اجرا کرده است که از آنجمله می‌توان به برگذاری مسابقه نقاشی مهدوی و دل نوشته‌ای به امام زمان(ویژه نیمه شعبان) - اجرای پویش سبز (کاشت ۵۰۰ اصله نهال در آرامستان شربیان) - ختم گروهی قرآن کریم توسط ۳۰۰ نفر و در ۳۰ دور به نیت سلامتی امام زمان و... اشاره کرد.

کد خبر 916465

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha