تولید بیش از ۱۰ هزار ماسک در کارگاه جهادی کانون الغدیر سیس

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری الغدیر گفت: با توجه به شرایط حساس و بحرانی همه‌گیری ویروس کورنا در کشور کانون‌های مساجد باید در کنار دیگر نهادهای اجتماعی برای ریشه‌کنی کورنا مبارزه کنند. 

«بهروز ثنایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان اهمیت هماهنگ عمل‌کردن گروه‌های جهادی در مقابله با کورنا، گفت: کانون فرهنگی هنری الغدیر از اوایل اسفند ماه با حضور فعال در ستاد مقابله با کرونا شهر سیس، همپای دیگر ارگان‌های فعال مانند بسیج و هیئات حسینی؛ زیر نظر مسوولین امر طی اقداماتی مشترک برای پیشگیری و مقابله با این ویروس منحوس تلاش میکند.

 

مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری الغدیر سیس از توابع شهرستان شبستر در تشریح این اقدامات افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که برای پیشگیری از شیوع کورنا انجام گرفت؛ برپایی کارگاه جهادی تولیدی ماسک بود که با کمک خیرین شهرستان و تامین مواد اولیه و ۵ دستگاه چرخ خیاطی، توانستیم با تلاش شبانه‌روزی بانوان مسجدی حدود ۱۰هزار ماسک قابل شستشو تولید و توزیع کنیم.

 

وی با برشمردن ارگانهای مرتبط در این فعالیت مانند حوزه مقاومت شهید چمران، شهرداری و شورای اسلامی شهر، مر کز بهداشت، مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) و کانون فرهنگی هنری الغدیر شهر سیس ابراز امیدواری کرد که با اختصاص بودجه‌های دولتی و یا تامین مواد اولیه بخصوص پارچه بتوانند تولید ماسک را به چندین برابر افزایش دهند.

 

ثنایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت دستگیری ویژه از اقشار آسیب‌پذیر در این بحران، گفت: با مدیریت ستاد مبارزه با کرونا سیس و ارگانهای نام‌برده حدود ۲هزار بسته بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی کننده به ارزش تقریبی ۵۰هزارتومان؛ با هزینهء کاملا مردمی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

 

او در پایان مصاحبه با تشکر از همکاری صمیمانه مردم در اجرای پویش در خانه بمانیم و قطع زنجیره انتقال اضافه کرد: در کنار فعالیت‌های فیزیکی انجام شده به همت بچه‌های کانون الغدیر، برای بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مقابله با کورنا برنامه‌هایی انجام می‌شود که از آن جمله میتوان به انتشار فایل‌های صوتی تصویری از طریق گروه‌های واتساپی و تلگرامی - پخش اطلاعیه‌های وزارت بهداشت از بلندگوی مسجد جامع سیس در ساعات مشخص و نظایر آن اشاره کرد.

کد خبر 919770

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha