چهل میلیون تومان کمک مومنانه به همت اهالی روستای کندلج

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آل یاسین گفت: به همت خیرین و سپاه ناحیه مرند حدود ۲۵۰ بستهء معیشتی به ارزش ۴۰ میلیون تومان در قالب رزمایش کمک مومنانه در روستای کندلج توزیع شد. 

«محمود پاشایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان اهمیت انفاق و احسان در دفع بلایا گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کورنا در کشور و تعطیلی و بی رونقی کسب و کارها خیل عظیمی از اقشار متوسط جامعه در کنار نیازمندان با مشکلات معیشتی مواجه هستند و این امر مشارکت عمومی و همراهی خیرین را بیشتر از پیش به خود می‌طلبد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آل یاسین روستای کندلج از توابع شهرستان مرند با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی ویژه به معیشت اقشار آسیب دیده افزود: در لبیک به ندای حضرت آقا؛ به همت خیرین روستا و مساعدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه مرند حدود ۴۰ میلیون تومان صرف خرید مواد خوراکی ضروری از جمله برنج و روغن و قند و چای و مرغ و... به صورت عمده شد که پس از بسته بندی بهداشتی بین ۲۵۰ خانواده نیازمند توزیع شد.

 

وی در تکمیل سخنان خود با تاکید به نقش کانون‌های مساجد در عبور از بحران‌های اجتماعی، اظهار داشت: این انفاق که در قالب رزمایش کمک مومنانه انجام شد گام اول کمک‌های معیشتی کانون آل یاسین و بسیجیان مسجد جامع روستای کندلج به نیازمندان بود که امیدواریم با جمع آوری هزینهء افطاری ها و مراسمات مختص ماه مبارک رمضان بتوانیم در هفته‌های آینده مرحلهء دوم این فعالیت خداپسندانه را اجرا کنیم.

 

پاشایی در بخش دیگر سخنان خود با ابراز امیدواری از کاهش آمار ابتلا به کورنا، گفت: خوشبختانه با همکاری مردم در اجرای پویش در خانه بمانیم و قطع زنجیره انتقال امروز شاهد پایین آمدن تعداد مرگ و میرها هستیم و طبق پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت همچنان، مردم باید با پرهیز از هرگونه تجمعات و مهمانی‌های حتی در قالب سنت افطاری به ریشه‌کنی این بیماری منحوس کمک کنند.

 

او در پایان مصاحبه با اشاره به ارزش اطعام و انعام مخصوصا در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: البته شرایط بحرانی امروز و ضروریات آن نباید مانع احسان و انفاق در جامعه شود و مومنین می‌توانند چنانچه ما در روستای کندلج اجرا کرده‌ایم هزینه افطاری های خود را در قالب مشارکت در طرح کمک مومنانه یا نظایر آن صرف اطعام فقرا و نیازمندان نمایند.

کد خبر 923577

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha